Ga naar inhoud

LAN verbinding weg na starten uit slaapstand


anoniem

Aanbevolen berichten

Elke keer als ik de computer uit de slaapstand haal is mijn LAN verbinding weg. Herstellen heeft geen effect evenals het uitschakelen en opnieuw inschakelen van de verbinding :cry: . Er wordt geprobeerd om een netwerkadres te verkrijgen maar dit lukt niet. Netwerkadres wordt door DHCP toegekend. Enige oplossing die werkt is de computer opnieuw opstarten (soms tot 5x toe). [b:465d01f986]Modem[/b:465d01f986] (voor ISDN)-->Thomson Speedtouch 510i. [b:465d01f986]Router[/b:465d01f986] - U.S. Robotics 100 Mbps Wireless Turbo Access Point en Router model USR808054(in de handleiding geen info kunnen vinden). Op de router is (draadloos) een laptop(Sony Vaio) aangesloten. Hoe kan ik dit oplossen :-? Graag uitgebreide info. Alvast dank.
Link naar reactie
Hen je al geprobeerd of de DHCP-server een nieuw adres wil toekennen na het vrij geven van het oude IP-adres mbv IPCONFIG? Open hiervoor een Opdrachtprompt. Tik in: [code:1:abaa3f342b]ipconfig /All ipconfig /release ipconfig /renew ipconfig /All[/code:1:abaa3f342b] Als het goed is, heeft je netwerkadapter een nieuw IP-adres gekregen.
Link naar reactie
Nogmaals geprobeerd; hier een weergave van de resultaten van ipconfig: [b:8305a1fc75]Renew[/b:8305a1fc75] Win IP Configuratie ; IPadres:0.0.0.0. ; Subnetmask:0.0.0.0. ; Standaardgateway: blanco [b:8305a1fc75]All[/b:8305a1fc75] WinIP Configuratie Hostnaam: desktop Primair DNS achtervoegsel: blanco Knooppunttype: onbekend IP routering ingeschakeld: nee WINS proxy ingeschakeld: nee Ethernet adapter LAN-verbinding Verbindingsspecificatie DNS achtervoegsel: blanco Beschrijving: 3 Com 3C920 Integrated Fast Ethernet Controller Fysiek adres: 00-B0-D0-EE-E7-12 DHCP ingeschakeld: ja Autom. configuratie ingeschakeld: ja IP adres: 0.0.0.0. Subnetmask: 0.0.0.0. Standaardgateway: blanco DHCP server: 255.255.255.255 [b:8305a1fc75]Release[/b:8305a1fc75] Win IP Configuratie IP adres: 0.0.0.0. Subnetmask: 0.0.0.0. Standaardgateway: blanco Is het niet veiliger om het draadloze netwerk te voorzien van een vast IP adres en WPA (beveiligingsredenen)? Kan de ZoneAlarm Pro geen roet in het eten gooien? Huidige instellingen: alles ingesteld op Internet Zone dus geen Trusted Zone(misschien nodig voor bestandsdeling met laptop).
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Wil dus i.p.v. DHCP met een vast IP-adres gaan werken. Configuratie: Speedtouch 510I * US Robotics Wireless Turbo Access Point & Router * Desktop P4 (zie onderschrift) * laptop Sony Vaio * HP iPAQ 6340. Alles moet dus via een draadloze verbinding met elkaar in verbinding kunnen komen. Is er ergens een goede handleiding beschikbaar? In de handleidingen van genoemde producten kon ik geen beschrijving vinden :cry:
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Verwijder eerst Zone Alarm. Ook uitgeschakeld kan deze roet in het eten gooien. Start dan je PC opnieuw op. Krijg je dan nog geen verbinding, dan moet misschien je modem gereset worden. Lukt dat ook niet, dan kan je dus niet in je modem komen. Tenzij je natuurlijk wel over een kabel beschikt. Lukt het wel, start dan je browser. Tik in de adresbalk het IP-adres van je modem. Je krijgt nu een menu links van het scherm. Kies daarin voor de LAN instellingen. Schrijf de gegevens van het IP-adres van het modem incl. netmask op. Ga naar DHCP in het menu. Schakel deze uit. Sluit je browser. Stel het netwerkadres in van je PC. Geef bij standaard gateway en bij DNS-server het adres van je modem op. Herstart de computer. Test of het werkt. Werkt internet niet, controleer dan of je in je modem kan. Mogelijk moet je bij DNS-server op je PC rechtstreeks de server van je provider instellen.
Link naar reactie
Bovenstaande uitgevoerd (dank Herman!!!). De computers hebben nu een eigen IP-adres. Nu nog de beveiliging goed instellen........... Op dit moment staat in ZoneAlarm Pro het wireless netwerk op trusted. Daaronder staat --> loopback adapter 127.0.0.1 ook op trusted. Ik kan mijn laptop niet zien op de desktop (is gedeeld en werkgroep is hetzelfde op alle compu's). De beveiliging met WPA/PSK zoek ik nog wel even met Google. Klopt dit tot zover?
Link naar reactie
Op alle gestelde vragen kan ik (na testen, instellingen controleren) bevestigend antwoorden. Kan nu wel de laptop zien op de desktop en de desktop op de laptop :) . Nu de beveiligingsinstellingen nog; tips, handleidingen, etc. welkom!! Op www.grc.com gecontroleerd (openstaande poorten, etc. --> alles staat op Stealth! :) Alvast dank!! Oh ja, hoe ZoneAlarmPro instellen (zie bovenstaande). 127.0.0.1 :-?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...