Ga naar inhoud

draadloos belkin en alarminstallatie


anoniem

Aanbevolen berichten

AL weken ben ik bezig met het aanleggen van een draadloossysteem. De pc's die aangesloten zijn via een draadje werken prima. ALleen de laptop werkt niet goed, deze heeft overigens een belkin netwerkkaartje (draadloos). Op het moment dat ik naast de router werk met de laptop heb ik een prima verbinding. Maar ga ik mijn werkkamer uit, dan is er geen verbinding meer. Kan het zijn dat ons draadloos alarmsysteem hiervan de oorzaak is. DIt systeem is overigens door een bedrijf aangelegd (dus niet zomaar een systeem).. Wie kan mij helpen? Rob
Link naar reactie
Ik heb hier ook een laptop met een Belkin kaartje. Werkt overigens uistekend. Maar: Je kunt ermee ook de sterkte van de stoorsignalen meten! Dit gaat als volgt: In je System Tray staat een monitortje, dat is groen bij een goed signaal, geel bij een zwak signaal en rood bij geen verbinding. - Klk met rechts op dat monitortje. - Klik op "Hulpprogramma Openen" - Klik op het tabblad "Contole van de locatie" - Selecteer je eigen netwerk - Klik op "Geavanceerd" Je krijgt nu een scherm, waarin staan: - Het ontvangen signaal van je router - De sterkte van het stoorsignaal (Geluid) - De signaal/Ruis-verhouding. (SNR) Die SNR moet meer dan 20 dB zijn voor en goede verbinding.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...