Ga naar inhoud

Geen IP Adres met WEP aan?!!


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb laatst WPA aangezet, maar de laptop die kent geen WPA beveiliging. Dus ik wou net WEP aanzetten, wachtwoord ingevoerd, allemaal ok. In de client wachtwoord ingetypt, verbinding wordt gemaakt, en dan probeert hij een IP te krijgen, wat niet lukt. Echter als ik de beveiliging uitzet, dan krijgt hij wel een IP.... Waaraan kan dit liggen ? Dus met WPA en geen beveiliging krijg ik wel gewoon ip. En waardoor wordt op de laptop de WPA niet ondersteund ? Sitecom kaartje ? 11mbit wlan ? windows 98 ?
Link naar reactie
Paar antwoorden: - Windows 98 kent geen WPA ondersteuning. Dit is pas in latere Windowsversies gekomen. Ik acht niet uitgesloten dat er een W98 patch te verkrijgen zou zijn om toch WPA te draaien, maar ik heb er nog niet van gehoord. Overigens: WEP 128, met toekenning van vaste IP-adressen die alleen maar op je netwerk mogen (MAC filtering) is behoorlijk veilig. - Als je WEP instelt, dat eerst in de router doen, dan op je compu en dan moeten beide apparaten opnieuw opgestart worden. Als je eerst de router doet, dan de compu en er is opnieuw opgestart, dan zou het moeten lukken. Zo niet, dan kun je het beste je router een vast IP adres laten toekennen aan je computer. Ik ga er voor het gemak maar vanuit dat je dit nu automatisch laat doen door de router. Maar dit is een volgend hoofdstuk.
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...