Ga naar inhoud

Draadloos netwerk aangelegd, outlook kan alleen ontvangen


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb pas een netwerk aangelegd. Door onder andere een laptop hebben we gekozen voor een draadloos netwerk. Eerst lukte het verbinden niet echt, maar na het instellen van de computernaam op de router lukte het wel. Alleen nu doet het volgende probleem zich voor. Ik kan op beide computer in outlook mijn email nog wel ontvangen, maar als ik iets wil verzenden krijg ik de melding dat de server niet gevonden kan worden. Ik heb al wat geprobeert met de instellingen in outlook, maar dat werkte niet. Nu heb ik alles weer gewoon zo staan als voor het aansluiten van het netwerk. Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Link naar reactie
[quote="mrPieter"]Ik heb pas een netwerk aangelegd. Door onder andere een laptop hebben we gekozen voor een draadloos netwerk. Eerst lukte het verbinden niet echt, maar na het instellen van de computernaam op de router lukte het wel. Alleen nu doet het volgende probleem zich voor. Ik kan op beide computer in outlook mijn email nog wel ontvangen, maar als ik iets wil verzenden krijg ik de melding dat de server niet gevonden kan worden. Ik heb al wat geprobeert met de instellingen in outlook, maar dat werkte niet. Nu heb ik alles weer gewoon zo staan als voor het aansluiten van het netwerk. Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?[/quote] Klinkt als gevalletje @home? In je mail client pop en smtp veranderen naar mail.home.nl
Link naar reactie
Het klinkt als een simpel gevalletje van het invoeren van de juiste pop3 en smtp naam van @Home IN je outlookconfiguratie. Ik zou overigens niet weten waarom je de inkomende en uitgaande server bij @Home zou moeten wijzigen als je een netwerk aanlegt. Je configureert deze als je bij @Home de kabel opgaat (of dit wordt gedaan door de installatie CD) en aan die instellingen zou niets hoeven te wijzigen bij de aanleg van een thuisnetwerk. Kijk anders wat de pop en SMTP gegevens zijn in de oude situatie en neem die exakt over nadat je je netwerk weer hebt hersteld.
Link naar reactie
[quote="KeesA"] Ik zou overigens niet weten waarom je de inkomende en uitgaande server bij @Home zou moeten wijzigen als je een netwerk aanlegt. Je configureert deze als je bij @Home de kabel opgaat (of dit wordt gedaan door de installatie CD) en aan die instellingen zou niets hoeven te wijzigen bij de aanleg van een thuisnetwerk. .[/quote] "standaard" bij een 1 pc verbinding aan het modem, wordt als pop en smtp mail gebruikt. Een router snapt dat niet (dns omzetting), maar mail.home.nl kan die wel omzetten.
Link naar reactie
ik heb inderdaad als server home... alleen het gaat in mijn geval niet om email die op een 'home'adres binnen komt. ik heb een eigen website-> agri-models.nl normaal voor het gebruik van het netwerk had ik in outlook de instellingen bij de beide servers staan op agri-models.nl alleen ik vraag me nu af als je dus via een router gaat internetten of dat je dan ook bepaalde instellingen moet veranderen omdat zeg maar de router er bij tussen is gekomen...
Link naar reactie
[quote="mrPieter"]ik heb inderdaad als server home... alleen het gaat in mijn geval niet om email die op een 'home'adres binnen komt. ik heb een eigen website-> agri-models.nl normaal voor het gebruik van het netwerk had ik in outlook de instellingen bij de beide servers staan op agri-models.nl alleen ik vraag me nu af als je dus via een router gaat internetten of dat je dan ook bepaalde instellingen moet veranderen omdat zeg maar de router er bij tussen is gekomen...[/quote] Je zult dus bij smtp moeten invullen mail.home.nl daarna kun je weer mail verzenden. (je pop blijft, uiteraard, op agri-models.nl staan)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...