Ga naar inhoud

Ip adressen


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik zit met een probleem. Binnen ons neterwerk zitten een aantal computers via een router aan het internet verbonden. Al die computers hebben een intern ip-adres. Dus 192.168.8.21 en 192.168.8.25. Alleen als de router uitgaat veranderd dat laatste cijfer vaak. Opzich is dat niet een probleem. Maar er word een webserver gehost op een computer. Dus ik heb poort 80 opgengezet voor 192.168.8.21. Maar op het moment dat dat ip adres veranders is dat niet meer geldig. Ik heb gehoord dat dit in te stellen is op in de router. Of iets met statische ipadressen. De router is een Etech router en het type is IEEE 802.11g ADSL Router Groeten Timo
Link naar reactie
Je kan de DHCP-functie gewoon aan laten staan, alleen moet je op de pc waarop de webserver draait wel een vast ip-adres instellen. In je router kun je vertellen in welke range de dynamische adressen moeten worden uitgedeeld. Het klinkt alsof die op 20-50 staat, dus van 192.168.8.20...192.168.8.50. Kies voor de webserver een adres buiten die range, bijv. 10. Je stelt het vaste ip-adres in op de webserver bij netwerk-eigenschappen. Waar nu staat: Automatisch ip-adres verkrijgen, moet je 192.168.8.10/255.255.255.0 invullen. Bij Gateway vul je het interne ip-adres van de router in (waarsch. 192.168.8.1, kun je in je router vinden). Verder moet je 2 dns-adressen invullen, die je ook in je router kan vinden en die je van je provider hebt gekregen. En dan moet je dus nog de port-forwarding veranderen van .21 naar .10.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...