Ga naar inhoud

WLAN probleem


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb het volgende probleem op een nieuwe Dell Inspiron 6000: deze notebook heeft een ingebouwde wireless card Intel ProWireless 2915 802.11 abg. De drivers zijn up to date, dit is al gecontroleerd. Nu is het zo, dat de status steeds op "No connected" staat (met de bluetooth geaaktiveerd), terwijl hij wel draadloze netwerken in de omgeving herkent. Hij ontvangt dus wel een signaal. De icon in de taskbar geeft dus steeds het rode kruisje aan. Ik krijg het nu niet voor elkaar om een verbinding met mijn eigen draadloze net tot stand te brengen. Heb al van alles geprobeerd, kan het zijn dat de wireless card stuk is, maar waarom kan ik dan wel netwerken zien? Systeem: WinXP SP2 Home, 1G RAM, Centrino Pentium M processor 740 (1.73 GHz, 2 MB L2 Cache, 533Mhz FSB). Kan iemand helpen? Bij voorbaat dank, Sjouke
Link naar reactie
Misschien heb ik het probleem niet geheel duidelijk gesteld. Het wireless wordt aangezet middels bluetooth. Op de notebook branden de lcd's voor zoewel bluetooth als wifi. In de taskbar blijft echter het rode kruisje zichtbaar (not connected) terwijl wel netwerken worden gezien. Als ik mijn eigen netwerk selecteer, en verbinding maak, vraagt het ook wel voor de WPA key, maar hij maakt geen contact. Volgens mij is er ook helemaal geen verbinding mogelijk, wanneer in de icon dat rode kruisje staat. Ik heb al drivers gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd. In de device manager vind ik ook geen foutmeldingen. Het gaat om een nieuwe notebook, dus daarom de vraag of zo'n (interne) kaart stuk kan zijn (maar waarom geeft ie dan geen foutmelding)?? Ik kom er op het moment niet meer uit. LAN (via dezelfde wlan router) werkt wel goed. Sjouke
Link naar reactie
Op mijn eigen Inspiron 510m moet ik via de Fn-F2 combinatie bluetooth aktiveren, om wireless te kunnen werken. Zodra ik de bluetooth uitzet, is het wifi ook inaktief (rood kruisje in de icon op de taskbar). En dit werkt verder prima (hoewel ik een Dell wireless kaart erin heb). Bij de Inspiron 6000 zou dit net zo moeten gaan, maar ik krijg de wifi niet geaktiveerd terwijl ie wel draadloze netwerken ziet (ontvangt ?). Deze heeft de echte Centrino specifikaties, dus met Intel wireless card. Ik hoop dat ik duidelijker ben zo. Zoek nog steeds een oplossing voor dit euvel. Bij voorbaat hartelijk dank. Sjouke
Link naar reactie
Ik ken dus duidelijk die Dellconstructie met Bluwtooth niet, maar kan je wel aangeven dat dit geen hardwarematige zaak is. Je ingebouwde wifikaart kan niet kaduuk zijn, want als ie in staat is om netwerken te herkennen, werkt ie in principe correct. Als er dus wel contact is met de router, maar de verbinding loopt verderop in het proces spaak is er toch iets met de instellingen. Heb je zowel handmatig, als met de draadloos netwerkwizzard van Windows getracht je netwerk op de nieuwe Dell te configureren? Heb je wellicht in je router ingesteld staan dat ALLEEN bepaalde IP/MAC adressen van het netwerk gebruik mogen maken? Dan mag een nieuwe er gewoon niet op, maar herkent het netwerk wel! [edit] als je de bijgeleverde software voor de wireless connection ven Intel gebruikt werkt dan meestal stabieler dan dat je via Windows je netwerk + beveiliging instelt. Bijkomend voordeel is dat bij de opstart direkt het netwerk wordt gezocht en dat connectie wordt gemaakt. Ook vanuit slaapstand.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...