Ga naar inhoud

modem/switch/router


anoniem

Aanbevolen berichten

ik wil adsl aanvragen ik heb een paar vragen.voor het netwerk. ik wil graag met zijn 2 tegelijk interneten. Ik heb 1 computer met netwerkkaart de, andere heeft geen eternet of netwerkkaart. wat is een niet al te duure oplosingen. het hoeft niet draadloos te zijn. de enne computer heeft windows xp en de andere 98. het moet ook niet al te moeiliojk zijn om aan te legen. alvast bedankt voor jullie advies :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: _____________________________________________________________ nu staat hieronder iets goedkoops, maar zo goedkoop hoeft en nu ook weer niet. het mag zo`n 150 euro kosten. ik heb dus alleen een computer met eternetkaart. nu zag ik bij de zoekfunctie een modem/switch/router is dus efficient, als ik dat koop hoef ik dan allenmaar in de enne pc een netwerkkaart te zetten. ook als bijvoorbeeld een vriendeje komt dan wil die ook graag netwerken en interneten. Dus is dat een beter idee. is bijvoor beeld [url]http://www4.alternate.nl/html/nodes_info/qdmb83.html [/b][/url] een goed voorbeeld dan kan de enne pc zonder netwerk kaart ook via usb internetten. En ik weet het internetten via usb is niet zo betroewbaar als internetten via een netwerkkaart
Link naar reactie
Simpelste is als volgt: - in pc waar adsl binnenkomt 2 netwerkkaarten - in andere pc ook een netwerkkaart - crosscable tussen de twee netwerkkaarten - werkgroep identiek, IP nummers verschillende (wel in dezelfde range) en subnetmask hetzelfde - een proxy tooltje op eerste pc om internet te delen, bijv [url=http://www.analogx.com/contents/download/network/proxy.htm]analogx[/url] Mooiste is om dit te doen met een router, maar dan wordt het wat duurder. Gebruik eens de zoekfunctie op dit forum om meer over de instellingen te weten te komen. Het is hier al heel vaak uitgelegd. Suc6 RS
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...