Ga naar inhoud

Netwerk tussen 2 pc's


anoniem

Aanbevolen berichten

Ok, ik ben een leek op het gebied van netwerken en ik heb heel het forum al onderzocht maar toch zijn er nog een paar vragen die ik heb naar aanleiding van het lezen van al deze informatie. Ik heb 2 computers met allebei windows XP home edition erop. Als ik het goed heb koop ik 2 netwerkkaartjes en een crosslink kabel en dan heb ik als het goed is een netwerk...maar als ik het goed heb kan ik dan geen internet delen. Vraag: Is dat dan ook niet mogelijk met een programma als sygate? Maar wat mijn probleem nou is is dat ik geen crosslink kabel kan aanleggen want er ligt al een UTP kabel. Vraag: Is het mogelijk om 2 computers via 2 netwerkkaartjes te verbinden met een UTP kabel? Zoniet en heb ik perse een crosslink kabel nodig om een netwerk tussen 2 computers te leggen is er dan misschien een mogelijk om van deze UTP kabel een crosslink kabel te maken? Ik hoorde dat een UTP kabel als het goed is 4 'pinnen' gebruikt en een crosslink kabel 8...mijn UTP kabel heeft acht 'pinnen' en gebruikt dat maar vier van omdat het UTP is... Kan ik dus van die UTP kabel een crosslink kabel maken of is dat niet mogelijk? Alvast bedankt en met vriendelijke groet, Laurens V.
Link naar reactie