Ga naar inhoud

Netwerk tussen 2 pc's


anoniem

Aanbevolen berichten

Ok, ik ben een leek op het gebied van netwerken en ik heb heel het forum al onderzocht maar toch zijn er nog een paar vragen die ik heb naar aanleiding van het lezen van al deze informatie. Ik heb 2 computers met allebei windows XP home edition erop. Als ik het goed heb koop ik 2 netwerkkaartjes en een crosslink kabel en dan heb ik als het goed is een netwerk...maar als ik het goed heb kan ik dan geen internet delen. Vraag: Is dat dan ook niet mogelijk met een programma als sygate? Maar wat mijn probleem nou is is dat ik geen crosslink kabel kan aanleggen want er ligt al een UTP kabel. Vraag: Is het mogelijk om 2 computers via 2 netwerkkaartjes te verbinden met een UTP kabel? Zoniet en heb ik perse een crosslink kabel nodig om een netwerk tussen 2 computers te leggen is er dan misschien een mogelijk om van deze UTP kabel een crosslink kabel te maken? Ik hoorde dat een UTP kabel als het goed is 4 'pinnen' gebruikt en een crosslink kabel 8...mijn UTP kabel heeft acht 'pinnen' en gebruikt dat maar vier van omdat het UTP is... Kan ik dus van die UTP kabel een crosslink kabel maken of is dat niet mogelijk? Alvast bedankt en met vriendelijke groet, Laurens V.
Link naar reactie
Wanneer je internet vebinding via ISDN of gewoon modem hebt heb je aan 1 netwerkkaart per PC voldoende. Internet je via ADSL of kabel, dan heb je twee netwerkkaaten nodig in de PC waar het inernet op binnenkomt, immers deze services gebruiken ook een netwerkaart. Een programma als Sygate kun je gebruiken, (ook vele andere mogelijkheden) maar ook Windows vanaf W98SE ondersteunen internet delen. (Te installeren als Windows onderdeel) Voor een netwerk met 2 PC MOET je een Cross-link kabel hebben. Er zijn meerdere mogelijkheden wanneer je zegt dat er al een kabel ligt: 1.) Knip aan een kant een stekker eraf, en krimp er met een tang een nieuwe aan en dan het cross schema, of 2.) zet er een koppelstukje met een kort crosslink kabeltje tussen aan een kant, of 3.) gebruik een hub/router, dat geeft je de mogelijkheid om later meer PC's aan te sluiten. 'k Hoop dat je hier wat aan hebt. Succes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...