Ga naar inhoud

<netwerk W2K XPhome> hoe zit dit ?


anoniem

Aanbevolen berichten

Probleem: netwerkje van laptop (XPhome) en pc (W2K) wireless + wirelessADSL. IP van DHCP. Internet werkt op beide, bestanden delen een ramp. Nu tijdelijk even: laptop (XPhome) tijdelijk aan ander netwerkje (alles W2K) gehangen (ethernet). vast ip adres. internet wederom ok, bestanden delen wederom ramp. pingen op ip=ok, pingen op naam=NOT, werkgroepnaam is hetzelfde, ip adres uit juiste reeks, mapjes geshared, beide peecees ingelogd met zelfde username/pass, WINS Netbios via TCP/IP ingeschakeld, vanuit XP opdracht start/uitvoeren \\anderepeeceenaam geeft keurig de shares en ik kan er dan ook in, dezelfde opdracht vanuit de W2K doos geeft ook keurig de shares en ook dan kan ik erbij laptopnaam wel in workgroup zichtbaar vanuit W2K, bij dubbelklik op ikoon laptop \\laptopnaam is not accessible network path was not found Kortom: ik raak een beetje uitgeploeterd (en ik was al niet zo'n xp fan) ben notabene systeembeheerder :oops: Tips worden in dankbaarheid aanvaard
Link naar reactie
Wat je kunt proberen is een tweede netwerk-protocol installeren. Ik vermoed dat jou probleem te maken heeft met het feit dat er onderhandeld wordt over wie de master-browser is. Van dat probleem ben je af als je naast TCP/IP ook SPX/IPX of Netbeui installeert. Bovendien kan je dan tevens het delen van bestanden via TCP/IP uit zetten, waardoor het voor derden moeilijker wordt om op je PC te komen via het internet.
Link naar reactie
Normaal wordt het antwoord dat ik je gaf gegeven bij problemen tussen XP en Win98. Laatst had iemand met alleen WinME het zelfde probleem. Dat werd ook hiermee verholpen. De reactie van 1 van de forum-leden was: Win98 of WinMe: 1 pot nat. Ik kan dus nu ook Win XP home aan dat rijtje toevoegen wat dit betreft. Daarmee heb ik zelf nog nooit gewerkt (wel met XP pro). Maar ik ben blij dat het functioneert.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...