Ga naar inhoud

UTP ipv Crosslink gekocht


anoniem

Aanbevolen berichten

Twee weken geleden heb ik twee netwerkkaarten en een netwerkkabel van 20 m gekocht. Ik wil namelijk een netwerk opzetten tussen 2 pc's. Maar de netwerkkabel die ik heb gekocht heb, blijkt een UTP/straightkabel te zijn en die kan je alleen gebruiken in combinatie met een router of een switch (schijnt zo te zijn). Ik heb begrepen, dat ik een crosslinkkabel nodig heb. De netwerkkabel heb ik al doorgetrokken naar boven en netjes met pinnetjes aan de muur bevestigd en nu is mijn vraag: bestaat er niet iets van een convertertje, die van een straightkabel een crosslinkkabel maakt? Want dan ben ik lekker snel klaar. Alvast bedankt voor de reacties.
Link naar reactie
Er zijn wel koppelstukjes om 2 netwerkkabels aan elkaar te maken. Je kunt op die manier een klein cross-kabeltje vastmaken aan je lange straight-kabel. Ik zag die laatst bij Gamma hangen voor USB. Let er wel op dat alle 8 connecties doorverbonden moeten worden. Er zijn ook koppel-stukjes die maar 4 connecties door verbinden. Die zijn dus echt alleen voor ISDN bruikbaar.
Link naar reactie
Ik ben ondertussen al naar die winkel geweest en die heeft mij doorgestuurd naar een andere winkel, waar is een convertertje heb gekocht. Dus ik blijf nu de straightkabel gebruiken met het convertertje en een straigtkabel van nog een meter. Zo heb ik dus ook een crosslinkkabel. Ondertussen heb ik het netwerk en gedeelde internet al voor elkaar gekregen. Ik wilde jullie allemaal even bedanken voor de reacties.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...