Ga naar inhoud

proxy toegang geweigerd door...


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik zit met een redelijk vervelend probleem met winroute pro. Ik heb inmiddels de boel maar weer open gegooit, maar wat mij net opviel is dat als ik via winroute pro op internet probeer te komen ik steevast geweigerd wordt door een bepaalde server met de volgende melding in vital life: Your connection attempt to port 80 was refused by the server at 66.220.111.1. ik heb even met whois gekeken wie daar achter hangt, maar ik ken die beste mensen totaal niet. Wij maken hier gebruik van: W2k server met winroute pro. 45 computers die bij DNS de servercode gebruiken en bij de proxyserver nu nog rechtstreeks naar de proxy van kennisnet worden geleid. Als ik op een machine instel (zoals Winroute dat aangeeft) dat ik als proxy op TCP/IP van de server moet zijn op poort 3128, blokkert de boel en krijg ik bovenstaande melding. Iemand ideeen? Thor2002
Link naar reactie
Bosjvd, sorry, klopt allemaal. :oops: Ik probeer een soort running comment te geven van wat ik aantref. Zo kunnen andere mensen met soortgelijk problemen ook zien wat er allemaal kan gebeuren. Of zoiets :wink: . In ieder geval heb ik al bij de parent ingesteld dat de proxy van Kennisnet gebruikt moet worden, maar helaas. Ik heb nu maar weer een nul-situatie gemaakt door in het beleid in te geven dat iedereen lekker rechtstreeks naar de proxy mag gaan. Ik heb nog steeds niets van Kerio gehoord. Terug naar de manual dus maar weer en weer stap voor stap de instellingen controleren: NAT naar Kennisnet én LAN controleren. accounts controleren (die heb ik al uit de W2k lijst geplukt). Bij de accounts een aantal extra groups gemaakt: admin, leerling. iedere user in een group geplaatst. vervolgens de resterende computers allemaal i.p.v. naar proxy.kennisnet naar het TCP/IP van mijn win-route server verwezen. En dan kom ik weer bij een foutmelding: Application Name: Web Your connection attempt to port 80 was refused by the server at 66.220.111.1. in mijn Vital agent... Ik doe toch niets vreemds? Thor2002...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...