Ga naar inhoud

Langzaam heen en snel terug netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, In het forum staat e.e.a. over langzame netwerken, o.a. een link naar MicroSoftvoor een registerwijziging (knowledge base: 315237), het helpt helaas niet. Hieronder heb ik zo open mogelijk het probleem beschreven, misschien helpt dit sneller te antwoorden. Ik heb twee PC's via twee netwerkkaarten met elkaar verbonden met een standaard RJ45 verbinding (configuraties staan onderaan dit bericht). Het vreemde is dat ik bij het verzenden van data over het netwerk PC afhankelijke snelheden krijg: werk ik op PC 1 dan duurt het verzenden van ongeveer 50 Mb van PC 2 naar PC 1 : 15 min; van PC 1 naar PC 2: 15 min, maar werk ik op PC 2 dan is dit van PC 1 naar PC 2: 3 min; van PC 2 naar PC 1: 30 min (factor 10 zoals verhouding 10 Mbps en 100 Mbps?) Als ik in Windows XP naar de steeds actueel gehouden statussen kijk: De LAN-kaart ontvangt ongeveer evenveel paketten als er worden verzonden bij 100 MB Ik heb dan de 1394 kaart uitgeschakeld. Staat deze aan dan laat de netwerkbrug status ineens 400 Mb zien, maar de datasnelheid daadwerkelijk blijft gelijk. In Windows XP taakbeheer (contr alt del) staat onder prestaties bij de adapternaam netwerkbrug: netwerkgebruik 0,03% snelheid 400 MBps De werking van deze pc's onderling is voor mij als leek volledig duister en misschien kan iemand mij helpen de netwerksnelheid beter in te stellen voor alle pc's op de beloofde 100 Mbps. Nou wie, oh wie kan helpen mij helpen? Bedankt alvast voor je hulp. Martien. ### Configuratie PC 1: Fujitsu, Pent II 400 Mhz, 378 Mb geheugen, win 98 OS RealteK kaart RTL8139(A/B/C/8130) PCI fast ethernet NIC met instellingen bij geavanceerde eigenschappen ==APM mode/Wake up: disable ==Early Tx treshhold:38 ==Link down power saving: disable ==Link speed/duplexmode: 100full duplex ==Network adress: niet aanwezig ==Wakupframe:disable en op deze PC 1 heb ik ook geprobeerd te werken met de standaard ingebouwde Fujitsu Intel 8255x-based Ethernet PCI adapter (10/100) met als instellingen bij geavanceerde eigenschappen: == 802.1p/802.1q-tagging:uitgeschakeld ==coaleske buffers:8 ==fullduplex ==ontvangstbuffers:48 ==snelheid 100Mbps ==transmit contro blocks:32 ==Stuurprogrammatype Enhanced-modus (32-bit en 16 bits) NDIS-stuurprogramma). ### Configuratie PC 2: Medion, Pent 4 2,6 Gb, Win XP en een 1394 netwerkkaart, MAC-brugminipoort en een SiS 900-based PCI fast ethernet adapter met als instellingen bij geavanceerde eigenschappen ==mediaType:100baseTXfull_duplex ==networkadress:niet aanwezig[b:24cf540b19][/b:24cf540b19]
Link naar reactie
Zet dit eerst maar eens in de registry van je XP machine(s): [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer] "LinkResolveIgnoreLinkInfo"=dword:00000001 en verwijder de sleutel: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\RemoteComputer\NameSpace\{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}]
Link naar reactie
[quote:c9ed80080c="mooi bennekom"]Ik heb dan de 1394 kaart uitgeschakeld. Staat deze aan dan laat de netwerkbrug status ineens 400 Mb zien, maar de datasnelheid daadwerkelijk blijft gelijk.[/quote:c9ed80080c] Je moet deze informatie letterlijk nemen. Die 400 Mb betreft alleen de 1394 kaart. In theorie kan je daarmee ook een netwerk mee opzetten. Dit staat in ieder geval los van het UTP netwerk, waar je feitelijke onderwerp overgaat. Ik weet geen oplossing voor het snelheidsverschil.
Link naar reactie
Hallo, Bedankt voor het eerste registersleutel antwoord op mijn netwerkkaart verbindingsprobleem. Ik heb gedaan wat in je mailtje stond. De tweede sleutel stond er niet bij in het register. Dus de eerste heb ik erin geplaatst, helaas helpt het nog niet. Schrijver van het tweede antwoord ook bedankt. Waar gebruik je die 1394-netwerk kaart dan voor als het ook allemaal zonder die kaart kan? Ik vind het ook zo vreemd dat het verplaatsen van de ene pc naar de andere pc ook zo in snelheid verschilt op de twee pc's apart en zelfs binnen een pc (2). Martien
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...