Ga naar inhoud

minimale systeemeisen ??


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een laptop p 75, 2mb vga, 16mb geheugen 600MB HDD, Win 95. Ik kan deze laptop niet in een netwerk krijgen met twee andere computers, en rechtstreeks op kabelinternet wil ook niet. Ik heb al geprobeerd via het dockingstation en twee PCMCIA (ofzo) kaarten. Zou het kunnen dat de laptop te langzaam is voor deze doeleinden? Zoja, dan kan ik ophouden met prutsen.
Link naar reactie
Nee hoor, je kunt zelfs nog wel met een 486 met 16 Mb het netwerk en internet op. Waarschijnlijk zijn de instellingen niet goed of heb je niet de juiste drivers voor je PC-kaarten. Controleer eens of je kaarten wel goed functioneren: - In het configuratiescherm op het icoon Systeem dubbelklikken. - Op het tabblad Aparaatbeheer klikken - Op het +-teken voor netwerk adapters klikken - staat er bij de PC-kaart een uitroepteken of een rood kruis, dan ligt het aan de (driver van de) PC-kaart. Geef anders eens de IP-instellingen van de PC en welke provider je hebt. Werkt een gewone PC wel via dat modem? Geef dan ook de instellingen van die PC. Het gaat om de volgende instellingen: - IP-adres - Netmask - Gateway - DNS Succes.
Link naar reactie
Thnx, dan weet ik dat het moet kunnen. De modem werkt goed, de netwerkkaart staat ook goed op de laptop. Het netwerk zit ook goed want een andere pc sluit ik er zo op aan. Maar ik denk dat het probleem bij een al hele oude windowsinstallatie ligt. Maar ik weet niet hoe ik windows 95 op de laptop krijg zonder cd-speler.
Link naar reactie
Diverse opties: - Via een parallele (of nog trager een seriële) cross-kabel. Dan heb je wel een programma nodig dat dat ondersteunt onder DOS (bijv. fastlinx). - De harde schijf uit de laptop halen en in een andere PC hangen als slave. Hiervoor heb je wel een verloop-kabel nodig. - Via diskettes alle bestanden uit de map Win95 kopieren naar een map met dezelfde naam op de laptop (onder DOS). - Via het netwerk dat je onder DOS op zet. Hiervoor heb je wel DOS drivers nodig voor de PC-kaart van je laptop. - Een complete installatie-set maken op diskette. Op de eerste CD's van Win95 stond hoe je dat doen moest. Op de latere versies weet ik niet of dat er op staat. Ik ben vast nog niet compleet, maar dit zijn wel de belangrijkste opties. Het principe is: Kopieer de directory Win95 van de CD en zet die op je laptop. Start vanuit die directory het programma setup op. Na installatie kan de map Win95 weer verwijderd worden om schijfruimte te winnen. Succes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...