Ga naar inhoud

E-tech router & netwerk tussen twee pc's


anoniem

Aanbevolen berichten

Nou, je mag zelf best wat meer zoeken, maar goed, hieronder een paar stappen: - zorg er op de eerste plaats voor dat je in je netwerk de volgende onderdelen hebt geïnstalleerd: TCP/IP, Clients voor MS-netwerken en Bestands- en printerdeling voor MS-netwerken;. Dit moet je op iedere computer van het netwerk doen. - geef onder Netwerk-Identificatie iedere computer een naam. Let er op dat vooral de werkgroepnaam op iedere computer exact hetzelfde is; - schakel vervolgens het bestanden delen in op al je computers. Maak een nieuwe map, en geef deze een naam. Vervolgens door rechts klikken op deze map schakel je de optie "Delen" in. Geef als share-naam dezelfde naam als de map die je net hebt gemaakt. Geef tevens het Toegangstype aan (volledig). Als het goed is kun je nu onder je netwerklocaties je gedeelde map terug. Nog mooier wordt het als je via "Extra-Netwerkverbinding maken" de naam van de computer en de gedeelde map opgeeft. Kies een stationsletter (bijv. Z:), en de locatie van de gedeelde map (\\naam computer\naam gedeelde map. Voordeel hiervan is dat deze gedeelde map dan als een station op de lokale computer wordt gezien. Ik weet het, het is wat kort, maar in principe moet dit voldoen. Suc6!
Link naar reactie
Tot zover ben ik al een eind opweg... Heb nu alleen op computer 2 geen internet meer...? Op die computer kon ik ook op meerdere plaatsen de tcp/ip instellingen veranderen. Op de computer waar het wel werkt heb ik dat gedaan bij de externe toegangs adapter, dat lijkt bij de andere niet te werken..? Ook als ik die weer in de oorspronkelijk staat zet ;geen internet meer op die machine En (vreemde vraag misschien) waar zit "Extra-Netwerkverbinding maken"? Zou het in dit geval ook allemaal aan zone-alarm kunnen liggen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...