Ga naar inhoud

UItval router sitecom


anoniem

Aanbevolen berichten

beste lezer, heo kan het dat als ik lang aan het surfen en downloaden ben dat de verbinding opeens blokkeerd? ik moet dan de router uitrekken en opnieuw insteken om de boel weer aan de gang te krijgen. Ik draai win Xp Prof en op een adere pc win 98 se. wat doeik verkeerd? alles werkt goed maar niet langer dan een dag of 4 a5 intensief surfen en dwnloaden. Twan
Link naar reactie
Bedoel je echt een dag of 4-5 echt constant surfen en downloaden, dus zonder enige onderbreking? In dat geval denk ik dat het er mee te maken heeft dat je IP-adres vervalt (althans in mijn geval, @home, wordt een IP-adres voor een bepaalde tijd "geleased". Meestal voor enkele dagen, op dit moment voor 3 dagen). Als je je dan opnieuw aanmeld krijg je weer opnieuw een IP-adres voor een bepaalde tijd. Je kunt dit nakijken in je netwerkverbindingsgegevens.
Link naar reactie
Nou, precies wat ik zeg. Kijk maar eens bij je netwerkverbindingsgegevens (Status LAN-verbinding-Ondersteuning-Details), dan kun je tot op de minuut nalezen wanneer de verbinding verbroken wordt! De lease verloopt dan. Logisch dat als je dan de router in - en uitschakelt, hij het weer opnieuw doet. Dat ligt niet aan de router, maar aan het feit dat je dan weer een "nieuw" IP-adres (nieuwe lease) toegewezen hebt gekregen. :wink:
Link naar reactie
[quote:250445e122="twanscholten"]ik moet dan de router uitrekken en opnieuw insteken om de boel weer aan de gang te krijgen. [/quote:250445e122] Welke type betreft het? Een DC201 of 202 of ? Zelf heb ik een DC201. In het begin ongeveer hetzelfde gehad alleen ging het niet om de paar dagen mis. Het ging bij mij mis als ik 2 downloads tegelijk ging doen. Inmiddels nieuwere firmware geïnstalleerd (gedownload bij Sitecom) en ik heb dit probleem nog niet terug gezien.
Link naar reactie
heb dit probleem ook gehad (inderdaad ook @home) met een repotec router. heb na enig rondvragen en firmwareupdates de router teruggebracht naar winkel en geruild tegen een edimax.probleem was verholpen. later hoorde ik dat dit een bekent probleem was met de repotec. ik heb hier 2 pc`s die dag en nacht aanstaan en heb geen problemen met remounten na ip-wisseling van @home. het enige probleem is dat @home er zo nu en dan uitligt.
Link naar reactie
als het inderdaad het verlopen zou zijn moet bijna iedereen er last van hebben, omdat de meeste routers ondanks dat er geen pc`s aanstaan de verbinding met de modem toch open laten staan en de modem op deze manier dus altijd actief is waardoor de isp zijn ip niet kan veranderen. Ik heb sinds ik voor het eerst (4 maanden geleden) het internet opging nog geen nieuw ip-adres van mij isp (@home) gekregen hierbij moet ik opmerken dat op een van de pc`s of winmx of kazaa dag en nacht aanstaat met altijd uploads en meestal ook downloads.zover ik weet wijzigd je ip-adres pas op het moment dat de verbinding verbroken is (router offline) (het kan zijn dat ik het mis heb maar dan hoor ik dat graag. groetjes erwin
Link naar reactie
[quote:7dba14d809]als het inderdaad het verlopen zou zijn moet bijna iedereen er last van hebben, omdat de meeste routers ondanks dat er geen pc`s aanstaan de verbinding met de modem toch open laten staan en de modem op deze manier dus altijd actief is waardoor de isp zijn ip niet kan veranderen[/quote:7dba14d809] Nou, ik heb de router ook altijd aanstaan, maar verbinding is er volgens mij slechts zolang als je je computer hebt aanstaan. Ik leid dat af uit de gegevens zoals je die in de status van je lan-verbinding kunt terugvinden onder ondersteuning-details. De start van de lease komt altijd overeen met het tijdstip waarop ik de computer opgestart heb. Ik krijg ook iedere keer hetzelfde ip-adres, maar wat zou anders de functie van de lease, en de daaraan verbonden tijd zijn? Kortom, we zijn er nog niet uit!
Link naar reactie
Ik heb het probleem ook met de Sitecom DC201. Wij zitten met 3 computers (1x W2000, 1x W98 en 1x XP) aangesloten op de router, waarvan degene met de problemen het verste weg van de router zit (en XP heeft). Bij mij is het probleem dus ook dat het internet via de browser uitvalt, het downloaden, msnnen, emailen etc. blijft nog wel intact. Alleen IE stopt er dus eigenlijk mee. Je kunt dat ook nooit aan zien komen, soms werkt ie perfect en dan kan ie ineens ermee kappen. Ook ik dacht eigenlijk dat het aan het vele downloaden via Kazaa en andere vergelijkbare programma's lag, maar de laatste 2 weken heb ik gedownload, en heb het probleem eigenlijk nog steeds. Daarnaast dacht ik ook aan ZoneAlarm, omdat die misschien met de router in de clinch ligt??? Wanneer ik bij een 'storing' Zone Alarm namelijk uitschakel, krijg ik wel weer verbinding, al is dat vaak niet veel en niet lang. Ook typisch: de computer waar de router naast staat heeft geen last van de 'storingen', alleen ik. En overigens staan bij ons de computers niet altijd dag en nacht aan (alleen sporadisch), de router laten we altijd aanstaan. Weer nieuwe informatie om wellicht tot een antwoord te komen. In ieder geval ga ik kijken of het met de software van de website van Sitecom beter gaat. Groeten, Tom Zwartjes
Link naar reactie
ik sprak min of meer uit ervaring.... Maar sinds de laatste firmware upgrade is het probleem verdwenen. Met de lease heeft het niks te maken, als hij verloopt dan wordt hij verlengd zolang er actieviteit is. zo niet wordt hij verlengd zodra er nieuwe activiteit is. En in ieder geval bij @home heb je een vast IP-Adres dat meestal alleen om technische redenen vervangen (of foutieve dubbel uigave zoals in het verleden....) zal worden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...