Ga naar inhoud

Geen verbinding met ethernetmodem


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb ADSL met ethernetmodem van Hetnet. Alles is goed aangesloten maar het setupprogramma kan het modem niet vinden. Ik draai Win98SE. Een pingopdracht naar het adres van het modem lukt ook niet. Het gekke is dat ik op dezelfde machine ook Win2000 draai waar alles wel werkt. Ik heb alle mij bekende mogelijkheden (readme's, probleemoplossers, forums) wel zo'n beetje gehad. Wie helpt?
Link naar reactie
[quote:2ebfb05e5d]Ja, maar dit heeft weinig zin als er geen communicatie is.[/quote:2ebfb05e5d] Wat bedoel je hiermee te zeggen? Heeft de wizard het modem dan wel ontdekt? Want ik begrijp uit jouw vraag dat onder W98SE het modem helemaal niet ontdekt wordt. Als het modem nl. wel ondekt wordt, is het een kwestie van de juiste driver te installeren. En kan het er niet mee te maken hebben dat je twee OS draait? Maakt het nog uit met welk OS je opstart? En als je dit allemaal zelf al hebt bedacht, vergeef mij dan... :(
Link naar reactie
[quote:7b97b4d794="Maribex"]Wat bedoel je hiermee te zeggen? Heeft de wizard het modem dan wel ontdekt? Want ik begrijp uit jouw vraag dat onder W98SE het modem helemaal niet ontdekt wordt. Als het modem nl. wel ondekt wordt, is het een kwestie van de juiste driver te installeren.[/quote:7b97b4d794] Een ADSL ethernetmodem installeer je niet door middel van hardwaredetectie. Een (Alcatel) ethernetmodem heeft af fabriek een IP-adres van 10.0.0.138, je sluit hem aan op een netwerkkaart in je PC die IP-adres 10.0.0.150 heeft. Door middel van een script wat op de meegeleverde CD-ROM staat wordt je modem geconfigureerd voor een bepaalde provider.
Link naar reactie
Quote: Een ADSL ethernetmodem installeer je niet door middel van hardwaredetectie. Okay, weer wat geleerd, maar ik meende uit de vraagstelling en antwoorden van de topicposter wat anders af te kunnen leiden. Helaas is hij hier nog niet mee geholpen. Maar weet jij niet of het feit dat hij 2 OS draait iets met zijn probleem te maken kan hebben? Kan het zijn dat zijn W2000 het modem op een of andere manier "bezet" houdt
Link naar reactie
Wat bedoel je met "bezet houden"? Een ethernetmodem is gewoon een netwerkdevice met een IP-adres welke je gewoon kan benaderen vanaf je PC (mits je in hetzelfde netwerk zit). Standaard als je je modem net uit de doos haalt is dit IP-adres 10.0.0.138, dus als je PC in deze range zit met IP-adres kun je je modem gewoon benaderen. Voordat je je modem kan gebruiken moet ie echter ingesteld worden voor je provider. Hiervoor staat een programmaatje op de meegeleverde PC, waarmee je door middel van een scriptje je modem "programmeert" met je gebruikersnaam en dergelijke. Alles staat perfect uitgelegd in de handleiding, dus er kan eigenlijk niks misgaan.
Link naar reactie
Wat ik hier dus uit op maak is dat je een multi pc modem hebt, of een getweakte (wat op hetzelfde neerkomt). [b:9128c4cc3a][color=red:9128c4cc3a]Instellingen:[/color:9128c4cc3a][/b:9128c4cc3a] Ip: 10.0.0.150 SubNet: 255.255.255.0 (Dus niet wat er eerder gezegd werd) Gateway: 10.0.0.138 Dns: Van je provider. Nu moet je hem kunnen pingen. Zo niet, dan is waarschijnlijk je kabel / netwerkkaart niet goed. Moet dat beiden goed zijn, dan kun je proberen de nieuwste update's van Microsoft te downloaden. Volgens mij is er namelijk een nieuwe TCP/Ip stack in de downloads, hoewel ik daar niet heel zeker van ben, maar het is altijd een goed id om te doen natuurlijk.
Link naar reactie
[quote:d61833925c]Wat bedoel je met "bezet houden"?[/quote:d61833925c] Als ik dat precies wist, had ik de vraag niet gesteld. Wellicht is het dom, maar ik vroeg me af of door het "aanroepen" of "gebruik" van het modem in OS W2000 (als je daarmee opstart), het niet (zonder) meer benaderbaar meer is in je andere OS. Ik weet niet of het vergelijkbaar is, maar ik heb bijv. maar één com-poort. Die wordt bezet door de afstandsbediening van mijn TV-kaart. Ik gebruik hem echter ook voor mijn telefoonmodem. Wil ik deze poort gebruiken voor dat modem, dan moet ik (ook al heb ik het modem er bij het opstarten er op aangesloten) eerst het programma voor de afstandsbediening uitschakelen, en vervolgens het modem via apparaatbeheer opnieuw laten detecteren. Nogmaals, ik probeer gewoon mee te denken. :( [quote:d61833925c]Alles staat perfect uitgelegd in de handleiding, dus er kan eigenlijk niks misgaan.[/quote:d61833925c] En als het allemaal zo gemakkelijk was, had Rob U nu geen probleem! :cry: Groeten, en prettig weekend aan allen die proberen iemand anders op weg te helpen! :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...