Ga naar inhoud

Aanleggen wireless lan en ADSL


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb ADSL aangevraagd, waarbij een doe-het-zelf pakket wordt geleverd met een USB modem. Maar ik wil eigenlijk alles draadloos hebben, dan hoef ik geen kabels te trekken enzo. Nu zou ik een wireless ADSL modem kunnen kopen en aansluiten op de splitter, maar ik krijg dus al de usb modem. Daarnaast is het zo dat als je zelf een ander modem koopt je deze zelf moet instellen om het aan de praat te krijgen voor je provider, en daar heb ik als (netwerk) beginner geen kaas van gegeten. Kan ik ook een "normaal" wifi netwerk aanleggen en koppelen als volgt: splitter -> adsl usb modem van provider -> wifi access point -> draadloos netwerk -> wifi kaart in PC? Graag tips en aanbevelingen aub.
Link naar reactie
Ik zou nog even niks kopen, maar eerst precies nagaan wat je eigenlijk wil, en ga dan stap voor stap na wat voor jouw situatie nodig is en voldoet. Daarbij ontkom je er niet aan je een beetje te verdiepen in de aanleg van netwerken. Gekocht is gauw genoeg. Wil je nu een draadloos ADSL-modem én een draadloos netwerk? Voor hoeveel computers? En wegen de kosten en nadelen van dat draadloze op tegen het trekken van een paar kabeltjes? Oriëntatiemogelijkheden zijn er genoeg, bijv. via de nieuwste ComputerTotaal, waarin een reeks is gestart over de aanleg van netwerken, en de sticky topics op dit forum. En dan nog even heel erg kort door de bocht: een modem heb je nodig voor de internetverbinding. Sluit je je modem aan op een router, dan kun je o.a. je internetverbinding delen met meerdere computers.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...