Ga naar inhoud

netwerk win xp pro - win 98 - win 95


anoniem

Aanbevolen berichten

hallo, ik heb nu al meer dan een jaar een netwerk tussen 3 pc's verbonden met een router (smc 7004br + printserver). dat werkte perfect tot afgelopen zaterdag. Toen heb ik namelijk mijn pc met win xp pro geformateerd en herinstalled. ik doe een keurige installatie, alles gaat vlotjes behalve bij mijn netwerk lukt het niet. Ik zie alle pc's in het netwerk, zij zien ook mij. dat is dus geen probleem. ik kanook op de andere pc's, dus dat is ook geen probleem. maar zij kunnen niet op de mijne, want dan wordt er prompt om een wachtwoord gevraagd. eerst dacht ik van :-? , maar ik krijg het niet opgelost. dit had ik ervoor nooit aan de hand gehad en nu na 1.5 ging het niet meer als voordien. vraag is nu: weet iemand welk wachtwoord dat moet zijn en hoe ik dat kan uitschakelen? mvg
Link naar reactie
Dat wachtwoord moet je zelf instellen (of uitschakelen). Je kunt het vinden bij de eigenschappen van de gedeelde map/schijf. Windows XP gaat er van uit dat je een account moet hebben met dezelfde naam als waarmee je werkt op de andere PC. Als je het wachtwoord vervolgens opslaat, wordt er neit meer om gevraagd totdat, je raad het al, het account op de XP-machine is verdwenen of de wachtwoord-info van de andere PC wordt gewist. Succes.
Link naar reactie
wel ik heb wel degelijk mappen gedeeld :) nu, als ik bij delen en beveiliging kijk, dan kan ik daar nerges een paswoord opgeven en mijn account heeft ook geen paswoord, want ik ben toch enig gebruiker. moet ik op die pc van windows 98 en 95 een nieuwe gebruiker aanmaken of wat bedoel je? lijkt me anders wel dom, had het er voor toch niet moeten doen :-?
Link naar reactie
wel, ik heb eens een paswoord op mijn account gezet en met mijn login naam en pas op die win 98 aangemeld. dan kon ik wel op mijn pc , dus dat werkte, maar dan is er weer iets anders dat mijn pc vraagt. nu moet ik telkens met xp een paswoord ingeven bij het booten van mijn pc en daar wil ik vanaf. Weet je hoe ik dat kan uitzetten zodat hij geen paswoord meer vraagt?
Link naar reactie
hartelijk dank allemaal voor jullie antwoorden, maar ik heb het toch zelf ook kunnen vinden, weliswaar was het iets zeer raars. ( we werken niets voor niets met m$ ;)) ik heb bij mapopties de standaardinstellingen teruggezet en dat heeft het gedaan, want ik heb vanalles gedaan met gebruikers en paswoorden wat uiteindelijk wel lukte, maar daar had ik niet helemaal mee verholpen. nu wel blijkbaar greets :x
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...