Ga naar inhoud

Wingate


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb inmiddels een nieuwe computer gekocht, met WinXP. Maar nog steeds is het me niet gelukt om het internet te delen. *zucht* Bestanden en printers delen werkt perfect, maar het internet nog niet. In een vorig topic heb ik het al geprobeerd met Sygate, Winroute etc. maar het lukte maar niet. Inmiddels heb ik Wingate gedownload. Ook daar wil het niet mee lukken. Als ik Internet Explorer opstart en naar bepaalde pagina's ga, wordt maar een klein gedeelte van de pagina's geladen. Na ongeveer 10sec. stopt het binnenhalen van de pagina. :-? Wie, o wie kan me helpen? De situatie is als volgt: Client: WinXP, Wingate client geïnstalleerd, IP: 192.168.0.2 Server: Win98se, Wingate server geïnstaleerd, 192.168.0.1 Bvd, Klaas
Link naar reactie
Hoe zijn de computers verbonden? (hoe is het netwerk gebouwd) Kijk eens in de nieuwste Computertotaal waarin een (eerste) artikel over de aanleg van netwerken staat. Ik ken Wingate niet, maar ik begrijp niet waarom je zonder Wingate geen internetverbinding zou kunnen delen. Dat kun je namelijk zonder meer met de standaardvoorzieningen in W98 en XP.
Link naar reactie
Bedankt Maribex. De computers zijn met elkaar verbonden d.m.v. een crosslinkkabel. In de nieuwe C!T had ik al gekeken, maar er wordt pas wat gezegd over het internet delen in het volgende nummer. Ik heb ook al geprobeerd om het met de wizzard internet delen in Win98se te doen, maar dit werkte ook al niet. Als ik internet delen had ingeschakeld werkte de verbinding zelfs niet meer op de server. (Ik kon wel verbinding maken, alleen werkte die niet meer.) Nog ff voor de duidelijkheid: De modem staat aangsloten op de Win98se pc en bestanden/printers delen werkt wel! Wie kan me helpen? Bvd, Klaas
Link naar reactie
Hallo Klaasje, Ik ben ook nog niet zo lang bezig met netwerken, dus heb ik (nog) niet het pasklare antwoord. Wat ik wel weet is dat het goed mogelijk is dat je bestanden en printers kunt delen, zonder dat de internetverbinding werkt. Het probleem ligt dan toch bij de IP-instellingen. Omdat je het de hele tijd hebt over Wingate, neem ik aan dat je het TCP/IP protocol niet gebruikt of hebt geïnstalleerd. Toch adviseer ik je in dat geval dit protocol te proberen. Wellicht dat een expert op dit forum je verder kan helpen met de exacte IP- en DNS instellingen die je moet invoeren. Sterkte! :wink:
Link naar reactie
Bedankt allebei! Ik zal proberen de situatie wat beter uit te leggen. Op beide pc's staat [b:f982c1cc97]alleen[/b:f982c1cc97] het TC/IP protocool geïnstalleerd! De pc's zien elkaar [b:f982c1cc97]wel[/b:f982c1cc97] in de netwerkomgeving en kunnen ook naar elkaar pingen. Op de Win98se-pc staat de modem aangesloten. Ik heb een inbelverbinding via een modem. Er hoeft dus maar 1 netwerkkaart in de Win98pc te zitten. Op de WinXP pc staat geen modem aangesloten en met deze pc wil ik een netwerkje aan leggen, zodat ik ook met deze pc het internet op kan. Er zit dus ook 1 netwerkkaart in de WinXP-pc. De 2 pc's zijn verbonden d.m.v. een crosslinkkabel. Op de Win98se-pc heb ik Wingate 4.5 [i:f982c1cc97]server[/i:f982c1cc97] geïnstalleerd. Op de WinXP-pc heb ik Wingate 4.5 [i:f982c1cc97]client[/i:f982c1cc97] geïnstalleerd. Als ik nu met de WinXP-pc probeer te internetten dan worden alle pagina's maar voor een klein gedeelte geladen. :-? Na ong. 10 sec. stopt de browser met het binnenhalen van de pagina. Ik snap hier werkelijk niets van. Er moet ergens een instelling fout zitten in Wingate, maar waar? Bvd, Klaas
Link naar reactie
Tja, van Wingate heb ik zoals gezegd geen kaas gegeten. Als niemand je hiermee verder kan helpen zou ik het eens verder proberen door naast TCP/IP ook Clients voor MSnetwerken te installeren. Door ook nog bestanden en printers te delen heb je Wingate niet meer nodig voor zowel je netwerk als je internetverbinding. Suc6! :wink: Trouwens niet erg handig van die redacteur van C!T om het artikel zo te splitsen dat je voor het belangrijkste alweer een maand moet wachten! :evil:
Link naar reactie
Wederom bedankt. Client voor M$netwerken en bestanden en printers delen had ik allebei al geïnstalleerd. Hoe moest ik anders m'n bestanden en/of printers delen? Maar met dit alleen kan ik toch niet mijn internet delen? :-? Ik heb inmiddels al allerlei dingen gedaan om te proberen het internet delen aan de praat te krijgen, maar niets heeft geholpen. Ik denk toch niet dat het aan Wingate ligt, maar aan een of andere netwerkinstelling. Wie helpt me uit de brand?
Link naar reactie
[quote:c023469ae0]Client voor M$netwerken en bestanden en printers delen had ik allebei al geïnstalleerd.[/quote:c023469ae0] Nou ja, je schreef [quote:c023469ae0]Op beide pc's staat alleen het TC/IP protocool geïnstalleerd! [/quote:c023469ae0] Maar goed, als ik alles nog eens goed doorlees heb je dus wel een internetverbinding, maar houdt ie er na 10 seconden mee op. Heb je de instellingen van je inbelverbinding onder XP wel eens goed gecontroleerd? En zet voor alle zekerheid ook eens de firewall uit, als dat nog niet gebeurd is. Wat je ook nog eens zou kunnen proberen de wizard thuisnetwerk uit te voeren vanaf XP (die maakt dan een diskette aan voor W98). Helaas kan ik je op dit moment niet beter van dienst zijn. Groeten, Martin.
Link naar reactie
Bedankt Martin. Ja, sorry ik was een beetje onduidelijk met dat TC/IP protocool. En volgens mij heb je 1 ding niet goed gelezen. De modem staat aangesloten op de Win[b:1573a8c9ff]98se[/b:1573a8c9ff]-pc! Niet op de Win[b:1573a8c9ff]XP[/b:1573a8c9ff]-pc!! Dus dan moet ik toch de wizzard internet delen draaien op de Win98se-pc? Dan maakt die een diskette aan voor de WinXP-pc. Dit heb ik al eens gebprobeerd en als ik dat doe heb ik helemaal geen verbinding meer, ook niet meer op de Win98se-pc! Ik ga idd de firewalls eens uitzetten, dat heb ik nog niet gedaan. (beetje dom ja) Alleen een vraagje: hoe zet ik de standaard firewall in XP uit? Bvd, Klaas
Link naar reactie
[quote:4cb71ba6a6]hoe zet ik de standaard firewall in XP uit? [/quote:4cb71ba6a6] Open netwerkverbinding-eigenschappen-geavanceerd, en verwijder het vinkje bij firewall. Ik hoop dat het dit was. Wat dat andere betreft, ik had wel gelezen dat je modem op de W98-pc was aangesloten, maar ging er van uit dat het toch beter was om het andersom te doen (omdat XP nieuwer is dan W98, en er aan twijfel of de wizard van W98 upwards te vertalen is naar XP). Maar je schrijft dat je dat al hebt geprobeerd, en dat je dan helemaal geen verbinding meer hebt. Het kan zijn dat je in die situatie nog wat instellingen moet wijzigen omdat je modem inderdaad op de W98-pc staat, maar dat zou toch vrij eenvoudig te doen moeten zijn. Nou sterkte, je hebt weer een heel weekend voor je om te klussen! Prettig weekend, Martin. p.s.: Ik heb nog eens nagevraagd bij een collega, die zijn computers ook d.m.v. een crosslink-kabel heeft verbonden, en op beide pc's internet heeft. Alleen, hij heeft ADSL, en op beide pc's XP. Hij zei dat het d.m.v. de internet wizard een fluitje van een cent was. Verder las ik nog in een boek dat een (gewoon telefoon) modem, net als een fax, zeer lastig is op te nemen in een netwerk. Troost je dus, het ligt niet aan jou!
Link naar reactie
Bedankt Martin. De firewall van XP bleek al uit te staan.... Helaas wil ik de modem juist niet op de WinXP aansluiten, anders had ik dat allang geprobeeerd. Ik weet ook dat het internet delen gewoon mogelijk is, want tot een paar maanden terug werkte alles gewoon nog. (dat waren 2 Win98se pc's) Maar nadat ik toen een van de 2 ps's geformatteerd had, werkte het internet delen niet meer. Inmiddels heb ik dus een nieuwe pc met XP, maar ook daarop werkt het niet meer. Inmiddels ben ik al wel weer een stap verder. Het internet delen werkt namelijk de ene keer wel en en de andere keer niet. :-? Emailen werkt wel (af en toe ook niet). MSN 4.6 werkt wel, maar 5.0 niet. Internet pagina's laden maar voor een klein gedeelte. (vaak alleen de head) Wie weet hoe ik alles weer werkend kan krijgen? Bvd, Klaas
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...