Ga naar inhoud

Verschillende IP-nummers


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een netwerk met 8 PC's, nou wil ik met vrienden deze gaan inzetten in een regelmatig terugkerende LAN-gameparty. Over het netwerk gamen is geen probleem maar als we buiten het netwerk willen gaan gamen lopen we tegen blocks op door dat we maar 1 IP nummer hebben en servers dan denken dat we een ping-flood willen gaan doen, wat niet zo is maar dat weten die servers niet. Nu heb ik de optie bij mijn provider om meerdere IP-nummers te nemen, max. 16, hoe verdeel ik deze over de andere PC's in het netwerk. We gaan het internet op via een server (Windows2K en Linux Redhat) en dat willen we zo houden, dus wat moet ik installeren of doen op deze server om elke PC z'n eigen IP-nummer te geven op het internet.
Link naar reactie
[quote:1889c4cc73="sjouken"]1. proberen is weten. Heb er geen ervaring mee. Maar over het algemeen kan je dit soort zaken softwarematig uit/aanzetten in je firewall-software. 2. http://www.google.com/search?q=hoe+werkt+NAT&hl=nl&lr= 3. Zeker, je interne IP-addresses worden vertaald naar het IP-address van je provider[/quote:1889c4cc73] Groot deel van mijn vragen is nu beantwoord, behalfe 1. Als wij met z'n achten willen inloggen op 1 Gameserver buiten onze LAN komt het vaak voor dat 1 van ons wel op deze gameserver kan gamen maar de andere 7 niet vanwege hetzelfde IP-nummer, vaak word dan die ene die er al wel op zat geblocked of gebanned omdat dan die gameserver denkt/vermoed dat er een pingflood aankomt die de hele server kan platleggen. Ik heb de mogelijkheid tot aanvraag van meer IP-nummers, met welk stuk software kan ik die verdelen onder de andere 7 gebruikers.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...