Ga naar inhoud

Aansluiting 2 pc's win 98, win xp, hub, 2 kabel aansluitinge


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste mensen om te beginnen wil ik aangeven dat het hierbij [b:ca78be1a05]niet[/b:ca78be1a05] gaat om het delen van een internet verbinding. Beide computers hebben een [u:ca78be1a05]eigen[/u:ca78be1a05] ip adress. En delen dit dus niet. (er zijn 2 @home accounts) Goed de eigenlijke vraag, ik moet een netwerkje aanleggen maar stuit op het volgende probleem. Dit hebben ze: 2 netwerkkaartjes 2 pc's (1 win 98 1 win xp) 1 hub 2 utp kabels en 2 ip adressen. Ik weet hoe ik een netwerk aan kan leggen via 191 (intern), dit netwerk moet echter extern zijn (ivm 213 ip adressen) is er een mogelijkheid om met 2 netwerkkaartjes (elke pc 1) een netwerk aan te leggen waarbij elke pc zijn door @home aangeboden ip adres behoud? (ivm toegang tot internet) Of moet ik er 2 nieuwe netwerkkaartjes bij in installeren en dus 2 nieuwe upt kabeltjes installeren? Deze netwerkkaarten dan een intern nummer geven 191.... en moet ik dan ook deze 2 netwerkkaartjes met de hub verbinden of moet deze direct met een crosskable leggen? Ik kijk uit naar jullie reactie. Sorry voor de gebrekkige opstellinge (grammatica) heb haast... Greetz Joost
Link naar reactie
Voor interne netwerken gebruik je 192.168.xxx.xxx en niet 191. Vanuit veiligheidsoverwegingen kan je beter 2 extra netwerkkaarten aanschaffen. Ook kan je via een USB-kabel een netwerk aanleggen, maar als je geen USB2 hebt wordt dit wel traag. Als het alleen om bestandsdeling gaat zou je kunnen overwegen om op beide machines FTP-software te installeren. Ook zou je een virtueel prive netwerk kunnen opzetten over het internet. Het bovengenoemde veiligheidsprobleem blijft uiteraard in beide gevallen bestaan. Hoe je een en ander moet doen, kan je hier op het forum wel ergens vinden. Succes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...