Ga naar inhoud

Klein thuisnetwerk creëren in Windows XP Home Edition


anoniem

Aanbevolen berichten

Hai, Een vraagje. Ik probeer een klein thuisnetwerkje te installeren onder Windows XP Home Edition. Dat lukt echter niet op de gebruikelijke manier via de Netwerkwizard. Soms kan ik de andere pc (netwerk van 2 pc's met router - Draytek Vigor 2200E voor de internetverbinding en beide XP Home Edition) wel zien, maar dan krijg ik een melding dat Windows het netwerkpad niet kan vinden en ik mogelijk de juiste bevoegdheden niet heb, terwijl alles gedeeld is. Ondertussen heb ik een antwoord gevonden: protocol NWLink NetBios & IPX/SPX...proberen .... op beide systemen installeren; zorgen dat je dezelfde client hebt en dan moet het gaan!. Dit werkt wel, maar het is enorm traag, en dat terwijl er een 100Base-T-netwerkkaart in beide pc's zit. Ook heb ik gehoord dat veel efficiëntie verloren zou gaan omdat het niet via TCP/IP loopt. Bovendien staan ze naast elkaar, dus vertraging vanwege de afstand die er tussen zit, is ook niet mogelijk/waarschijnlijk. Mijn vraag aan jullie: is er een eenvoudige manier om de 2 pc's via TCP/IP vlot met elkaar te laten communiceren. Een stap-voor-stap handleiding of link daarheen zou zeer welkom zijn. Bedankt voor jullie hulp. :)
Link naar reactie
Hallo Robertstam, Bedankt voor je antwoord. Ik heb voor de router al twee adressen voor de pc's ingesteld, als je dat bedoelt. Kan ik diezelfde adressen ook voor het interne netwerk gebruiken? :-? Internet is geen probleem, want beide pc's kunnen zonder enig probleem het internet op. Wat ik het belangrijkste vind, is het kunnen delen van bestanden en de printer, liefst op een snelle manier. Nogmaals bedankt voor je hulp. :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...