Ga naar inhoud

100mbit hub optimaal gebruiken


anoniem

Aanbevolen berichten

Als je op CTRL+ALT+DEL drukt kun je kiezen voor de taskmanager. Maar die geeft enkel de CPU usage en geheugengebruik weer (tabje performance). Ik denk niet dat het helpt als je CPU usage naar 100% gaat. :wink: Er zijn wel diverse programmaatjes om je netwerksnelheid te monitoren. Bij Win2K (ook XP neem ik aan) zit bij administrative tools de performance monitor. Die kun je gebruiken voor o.a. het netwerk. Als je wilt benchmarken kun je ook sisoft sandra gebruiken.
Link naar reactie
volgens mij geeft de taskmanager alleen maar het gebruik op dat moment aan. als je wilt wten of je snelheid iid 100 Mbit is moet je in het confugratiescherm bij netwerkverbindingen kijken. en dan dubbel op de netwerkverbinding met de hub + andere pc's. maar ik snap niet waarom je een hub heb gekocht als je maar 2 pc's hebt, ik theorie zal dit niet uitmaken maar het is en de praktijk tog vaak sneller om een crosslink cable te gebruiken. misschien ff controleren of 1 van de 2 kaartjes niet tog stiekem op 10 Mbit draait....
Link naar reactie
je hebt 3 pc en 2 netwerkkaarten? dan zitten er dus maar 2 in een netwerk als ik et goed begrijp. mischien moet je meer op de doorvoor snelheid letten (dat kan ook afhangen van je pc als ie al iets ouder is) je zult met 100 Mbit +/- 80 mb/s moeten kunne halen. (100 Mbit is eiegnlijk 125 mb/sec maar dat kan je pc meestal niet verwerken en dus haal je dat ook niet
Link naar reactie
sorry zit er helemaal langs te praten nou systeem specificaties pc nr 1 2ghz 512 mb geheugen 2 netwerkkaarten een 100mbit van chello en een 100mbit van netwerk pc nr 2 400mmx 128mb geheugen 1 100mbit netwerkkaart pc nr 3 166mhz 32 mb geheugen 100mbit kaart. hub 8 poorts 100mbit hub meestal gebruik ik alleen maar pc1 en 2 als ik nou bestanden doorstuur van zo'n 500mb dat gaat ie maar met 2 mb/ per sec. daar moet toch heel veel meer uit zijn te halen. hopelijk heb ik nu wel genoeg informatie gegeven. en bij taakbeheer,netwerk is ie nog nooit boven de 17% gekomen
Link naar reactie
Vooruit Een Hub gaat nooit verder dan 100 Mb/sec half duplex wil je volledig 100 MB/sec duplexx dan moet je toch een echte switch hebben. (geen switching hub dus of hoe ze die verkooptechnisch ook noemen) Een hub zal bij twee of meerdere pc's steeds meer collisions geven wat vertragend werkt, de pc moet nl opnieuw de data verzenden. Bij een goede switch wordt een aparte tunnel opgezet, en als alles ook fullduplex werkt praten en luisteren de netwerkkaarten op een apart "kanaal" waardoor dit soort collisins niet voorkomen. 100Mb/sec is dus 100 miljoen bits = 12,5 MByte/sec als je met TCP/IP werkt kuin je er nog 10 % overhead aftrekken blijft er dik 10 Mbyte/sec over. Thuis haal ik max 8 a 9 Mbyte/sec Je processor belasting heeft natuurlijk niets te maken met je netwerksnelheid en belasting. Als je de doorvoer snelheid van netwerkkaarten wil zien kun je bv DUmeter of sysgatefirewall gebruiken. http://www.dumeter.com/ http://soho.sygate.com/products/shield_ov.htm Peter
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...