Ga naar inhoud

Netwerk voor 3 pc's


anoniem

Aanbevolen berichten

:-? Hallo, kan iemand mij advies geven? Op dit moment heb ik een netwerk van 2 pc's dmv een crosslink utp kabel, en dit werkt perfect. Ik heb ook nog een laptop die ik wel eens aan sluit op de eerste pc, maar dat betekend draden wisselen. Ook geen probleem, maar naar mijn mening moet dit makkellijker kunnen. Ik heb nl. een netwerk kaartje over en ben van plan om deze te installeren in mijn eerste pc en dat zou betekenen dat daar twee netwerk kaarten in zitten. Mijn vraag: kan dit uberhaupt wel? :-?
Link naar reactie
Ja dit kan. Je kunt het beste een hub of switch aanschaffen (afhankelijk hoe uitgebreid je je netwerk wilt maken). Als je meer dan twee pc's wilt aansluiten moet je je Cross cable wegdoen, nou ja, niet meer gebruiken, dat werkt nl. niet met meer dan twee pcs. Je moet gewone UTP kabel nemen. Ik neem aan dat er nu in iedere pc een netwerkkaart zit. Dat is voldoende voor een netwerk met elkaar. Je sluit alle pcs met utp kabel op de hub aan en je installeert software en je hebt een netwerk. Wil je ook verbinding met het internet dan moet je inderdaad een extra netwerkkaart hebben. Deze sluit je aan met je modem en je hebt internet via je netwerk. Het enige nadeel is dat de pc met twee netwerkkaarten altijd aan moet staan als je op een andere pc in je netwerk op internet wil. De pc met twee netwerkkaarten is tenslotte de toegang tot internet van jouw netwerk. Wil je dit nu niet dan moet je ipv een hub of switch een router kopen. In een router zit meestal ook een switch, dus het bovenstaande verhaal gaat gewoon op. Echter, ipv de tweede netwerkkaart in je pc te bouwen sluit je de router aan op je modem. (ik ben er even vanuit gegaan dat je cable of ADSL hebt. ) Router laat je altijd aan staan en alle pc's die op router aangesloten zijn hebben zelfstandig toegang tot internet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...