Ga naar inhoud

Wat kan de oorzaak zijn? (XP&WIN98)


anoniem

Aanbevolen berichten

Mijn verhaal gaat als volg: Ik heb 2 computers die met elkaar verbonden zijn met een crosslink kabeltje enzo. Het heeft altijd goed gedaan, maar nu dus niet Ik kan wel vanaf de hostcomputer in de clientcomputer kijken maar de Client computer kan niet internetten. Ik heb Internet via de kabel, Maar op mijn HOst PC staat win98 en op de client PC XP home. Ikheb delen van internetverbinding ook al opnieuw geinstaleerd en bij de clientPC aangegeven dat ie via LAN moet werken.... Hoe kan dit nou? PS. hoe kan ik naar de WINIPCFG gaan in winXP (via start --> uitvoeren?) Ping test was OK. En als je bij de clientPC 'n wilkeurig adres intoetst en dan enter komt er niets bij de statusbalk te staan. Normaal staat er altijd iets van bezig met zoeken of bezig met openen of iets anders maar na 'n paar sec krijg ik 'n pagina met DEZE PAGINA KAN NIET WORDEN WEERGEGEVEN..... Help me guys!
Link naar reactie
Op XP zit wel degelijk een firewall. Dit is een standaard-onderdeel van XP. In het configuratiescherm dubbelklikken op het icoon "Local Area Netwerk". Selecteer TCP/IP. Klik op de knop "Properties" Klik op de knop "Geavanceerd" (of "Advanced") Klik op het tabblad "Opties" Haal het vinkje weg waarmee de firewall wordt ingeschakeld. (of indien daar staat TCP/IP filtering, klik op "properties" en schakel daar de filtering uit). Succes.
Link naar reactie
Kan je eens alle TCP/IP instellingen van beide machines opgeven? Dus: IP-adressen, gateway, DNS-server(s) Kan je vanaf je client wel pingen naar je provider als je host een connectie heeft? Kan je ook aangeven welke instellingen je hebt gekozen bij IE op de client? - Heb je een proxy-server ingevuld? - Maak je gebruik van automatische detectie van lan-instellingen of van een script? Kan je wel de bestanden op de host delen met de huidige instellingen? Zijn de netwerkkaarten allebei 10/100 kaarten? Staan deze zo geconfigureerd dat ze op 1 snelheid communiceren of staan ze beide op automatisch? (Ik zet liever de snelheid handmatig vast, omdat de handshake ook tijd kost). Succes met het beantwoorden van bovenstaande vragen. Mocht je zelf nog info hebben die volgens jou ook relevant kan zijn, voeg die er dan bij.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...