Ga naar inhoud

Wel mail versturen, maar niet ontvangen


anoniem

Aanbevolen berichten

Betreft een netwerk met Edimax router en 3X PC bij een kennis. Nadat dit aangelegd was, leek alles te werken. Maar de mail op de nieuwe PC doet vreemd. Er is wel post te versturen maar geen post te ontvangen. Ik heb zelf een mail verzonden aan betrokkene en dat ging goed. Ik kreeg geen melding teerug, dat de mail onbestelbaar zou zijn. Nu blijkt echter, dat wanneer 1 specifieke PC wordt afgekoppeld, prompt alle post alsnog binnen komt. En zodra je de PC weer in het netwerk opneemt, er geen post ontvangen kan worden. Alle Pc's kunnen wel internet krijgen en zijn ook zichtbaar in het netwerk. Moet dit als een zuiver kabelprobleem worden gezien of zien we een instelling op de router over het hoofd? Op PC1 XP home, PC2 Win 98 SE en PC3 WIN ME. Ik lees wel weer, Jan K
Link naar reactie
De mail wordt dus wel ontvangen bij de provider. Vandaar dat je geen foutmelding terug krijgt. De "postbus" wordt dus niet geleegd door de PC. Je zou dit online ook kunnen controleren door als web-mail client in te loggen bij de provider. Ik mis wat informatie om je verder te helpen: - Welk besturingssysteem gebruik je? - Kan je de TCP/IP instellingen van de computers geven? - Zien alle PC's elkaar wel? - Is de mailserver een POP3 server? - Welk mail-pakket gebruik je? - Wordt op alle 3 de PC's mail ontvangen? Controleer op die ene PC eens of het wachtwoord om in te loggen op de mail-server wel goed staat ingesteld en of je geen type-fout hebt gemaakt bij de naam van de mail-server.
Link naar reactie
Ik vermoed dat je Outlook Express bedoelt. Daarin kan je aangeven om de hoeveel tijd gecontroleerd moet worden op nieuwe post: Kies in de menu-balk voor Extra. Kies in het dropdown-menu voor Opties. Op het Tabblad Algemeen kan je aangeven hoe Outlook Express moet omgaan met mail ontvangen en verzenden: Plaats een vinkje bij Berichten verzenden en ontvangen bij opstarten Plaats een vinkje bij Elke ??? minuten op nieuwe bercihten controleren Vul op de plaats van de vraagtekens het aantal minuten in. Controleer de instelling direkt daar onder. Hoe je die instelling zet moet je zelf uitmaken, ik heb hem met ADSL via router en firewall op "Geen verbinding maken" staan. Voor MS Outlook 97, MS Outlook 2000 en MS Outlook XP uit de bijbehorende office-pakketten geldt dat daar ook dergelijke instellingen in staan. Zoek eens in de help-bestanden. Succes.
Link naar reactie
[quote="HermanH"]Ik vermoed dat je Outlook Express bedoelt. Daarin kan je aangeven om de hoeveel tijd gecontroleerd moet worden op nieuwe post: Kies in de menu-balk voor Extra. Kies in het dropdown-menu voor Opties. Op het Tabblad Algemeen kan je aangeven hoe Outlook Express moet omgaan met mail ontvangen en verzenden. Knip ... [/quote] Klopt. Maar ga ook even naar Exrtra/Accounts/Eigenschappen/Algemeen. Zet daar een vinkje bij Account opnemen bij berichtverzending en synchronisatie. Succes, Jan de Boer
Link naar reactie
Allen bedankt voor de reakties. Wel gaat het hier om Outlook en niet Outlook Express. Het is die Outlook versie met links in de brede balk pictogrammen voor o.a. agenda enzo. Wat mij ook opviel, is de onmogelijkheid om bij accounts de eigenschappen aan te klikken. De optie eigenschappen staat daar helemaal niet in. Die heb ik wel in mijn Outlook Express 6. Maar we gaan zeker e.e.a. nog uitproberen. Met de optie verzenden/ontvangen aanklikken werkt het wel; en er staat mij iets bij, dat ik ooit zelf deze versie op mijn PC had staan, maar ook vanwege die extra handeling er weer af heb gehaald. Jan K
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...