Ga naar inhoud

Help deze Groenmans aub, dit is simpel voor u! (2 laptops)


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik zit, denk ik, met een probleem dat voor eenieder op dit netwerkforum wel makkelijk is uit te leggen... Ik heb, heel simpel, 2 laptops. Eentje is een multimedia met WinXP, de andere is een zeer eenvoudige, maar zeer kleine Dell Latitude. draait op Win-NT-PRO die handig is voor te internetten maar verder geen mogelijkheid heeft voor floppy, cdr of wat dan ook, er zijn dus geen drives aanwezig. Je kan dus niks installeren op de laatste, met een CD ofzo. Nou moet die simpele laptop het hele Office 2000 pakket erop krijgen. Ik heb de installatie-CD, die dus wel op de grote laptop kan draaien. Hoe maak ik een 'netwerk' of directe verbinding zodat ik de CD in de XP- laptop kan stoppen en de informatie kan overdragen naar de kleine? De kleine heeft 1 UBS uitgang en verder een standaard LAN-uitgang maar geen kaart. Alvast heel hartelijk dank want dit is echt een onoverkomelijk probleem! Zonder Office 2000 is de laptop niet interessant, aangezien het een echte tekstverwerker-op-lokatie-met-internet is. :P
Link naar reactie
Ik geloof dat XP een thuisnetwerk wizard heeft (maar schiet me er niet op af want ik heb geen XP thuis). Voor Windows NT zal het waarschijnlijk de settings aanpassen in je netwerkinstellingen zijn, die heeft volgens mij hier geen wizard voor. Maar als je het kabeltje hebt kom dan eens terug met je vragen als het niet lukt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...