Ga naar inhoud

Jetdirect configureren


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoe test je de poort als je geen IP-adres hebt? Als het goed is krijgt een JetDirect na verloop van tijd automatisch een IP-adres. Dit kan echter een tijdje duren. Wacht een minuutje en druk dan op de test-knop om een pagina af te drukken met je IP-adres. Je kunt dan je PC instellen op één IP-adres hoger of lager en vervolgens met een webbrowser de boel instellen.
Link naar reactie
Misschien een heeeeeeeel oud type, die ooit via een unix-systeem zijn IP-addres krreg? Als dat zo is moet je eens wat verder kijken bij HP.com. Dit type moet je nog configureren mbv DLC. Ik heb er 2 en deze werken bij mij naar alle tevredenheid. Hier voor de configuratie: http://h20015.www2.hp.com/en/document.jhtml?lc=en&docName=bpj02836#P132_12888
Link naar reactie
[quote:384157e8ae="sjouken"]Misschien een heeeeeeeel oud type, die ooit via een unix-systeem zijn IP-addres krreg?[/quote:384157e8ae] Jouw link geeft veel meer informatie. Ik heb een JetDirect met B.00.01 firmware, deze heeft beperkte mogelijkheden. Ik zal mij er nog eens in gaan verdiepen. Ik zou het kastje graag willen gebruiken op diverse Windows versies (oa 98 ). Eventueel zou ik FreeSCO kunnen gebruiken voor configuratie als dat zin heeft.
Link naar reactie
[quote:f17e6e0a34="bosjvd"]Heb je een dhcp server in je netwerk staan voor het geval hij geconfigureerd is om via dhcp een ip te verkrijgen ?[/quote:f17e6e0a34] Ja, een Sitecom DC201 (router/switch). [quote:f17e6e0a34="bosjvd"]Weet je het complete type nummer ervan. Alleen een firmware zegt niet veel.[/quote:f17e6e0a34] HP Jetdirect EX, J2382B
Link naar reactie
Volgens de hp site moet je de printserver kunnen resetten naar de fabrieks standaard. Dan zou hij weer het ip adress 192.0.0.192 moeten krijgen en zou je hem moeten kunnen benaderen. Misschien moet je eerst een route toevoegen op de pc om het te kunnen benaderen. Staan op de HP site. If unable to use the control panel of the printer, or if using an external Jetdirect, disconnect the Jetdirect from the network, and restore it to factory defaults. Use HP Jetadmin, Install Network Printer Wizard, HP Web Jetadmin, the Embedded Web Server, or Telnet to reconfigure the TCP/IP address the same as that, which was assigned by DHCP, but use the IP address for the default gateway address. http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?objectID=bpj02745&locale=en_US&taskId=110&prodSeriesId=27328&prodTypeId=18972
Link naar reactie
[quote:d05755e6ef="bosjvd"]Hier staat hoe je hem kunt resetten naar de fabrieks instellingen. http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?objectID=bpj02300&locale=en_US&taskId=110&prodSeriesId=27328&prodTypeId=18972[/quote:d05755e6ef] Hartelijk dank voor de informatie. Deze link (en/of informatie) had ik een tijdje terug al gevonden. Maar zoals de topic opener al had verteld: het standaard adres lijkt 0.0.0.0 te worden en niet 192.0.0.192 o.i.d. Vandaar mijn reactie op dit topic. Dit zou aan de firmware versie kunnen liggen. Dat van die DCL had ik niet gevonden. In het woordje Bootp en de firmware varianten had ik me nog niet verdiept.
Link naar reactie
Tip: gebruik geen HPJetAdmin oid. als het niet nodig is, dit geeft alleen maar problemen op den duur. Ik weet niet of het installeren van een printer met een jetdirect bekend is, anders hier een korte handleiding [url]http://www.cbs-het-anker.nl/ict/download/printer_installeren.pdf[/url] Maar dan moet je de jetdirect wel kunnen benaderen en dan heeft ie toch echt een ip-adres nodig. Suc6
Link naar reactie
Het werkt toch wel wat ingewikkelder dan ik dacht. Onder Windows 98 lukt het mij om met behulp van een shareware programma de HP Jetdirect EX van een IP adres te voorzien. Echter, het lukt mij niet de printer driver (HP Laserjet IIIp) te voorzien van het juiste IP adres. Ik krijg de melding "u moet een geldige poort opgeven". Dus printen gaat nog niet. Onder Windows 2000 mislukt het printen via mijn testprinter sowieso vanwege de printer driver. Kennelijk is het register wat ontregeld. Daar moet ik me nog in verdiepen. Mijn indruk is dat de boel via DLC werkt, alleen heb ik dat niet kunnen testen. De toekenning van de printerpoort leek mogelijk. Onder Windos XP kan ik via het netwerk kastje succesvol printen naar de HP Laserjet IIIp. Dus het kastje werkt! Helaas heb ik nog geen manier gevonden om het IP adres te laden. Ik heb Win98 gebruikt om het IP adres te laden.
Link naar reactie
Zoals ik schreef moet je het mbv DLC laten printen. Ik heb hier W2k en zoals ik al schreef werkt dit naar grote tevredenheid. Ik ben erachtergekomen dat het via die webadmin al bijna helemaal niet aan de praat te krijgen is en dat ik na al die tijd nog steeds een webadmin automatisch meegestart krijg. Waarschijnlijk (wat ik heb gelezen bij de site van HP) is het eea wel in te stellen met UNIX (misschien Linux ook) mbv BOOTP.
Link naar reactie
[quote:f1498a67c1="sjouken"]Zoals ik schreef moet je het mbv DLC laten printen. Ik heb hier W2k en zoals ik al schreef werkt dit naar grote tevredenheid.[/quote:f1498a67c1] Hoewel DLC wel lijkt te werken, is W2K voor mij geen echte optie. Ik werk voornamelijk op W98, en zo nu en dan op WXP. Het vervelende is dat de W2K LaserJet IIIp driver verziekt lijkt te zijn, dus ik moet nu eerst al de LaserJet bestanden verwijderen of W2K opnieuw installeren. Het verwijderen van de printer is niet voldoende.
Link naar reactie
[quote:c4d70e8573="Hans.Vosman"]Hoewel DLC wel lijkt te werken, is W2K voor mij geen echte optie. Ik werk voornamelijk op W98, en zo nu en dan op WXP. Het vervelende is dat de W2K LaserJet IIIp driver verziekt lijkt te zijn, dus ik moet nu eerst al de LaserJet bestanden verwijderen of W2K opnieuw installeren. Het verwijderen van de printer is niet voldoende.[/quote:c4d70e8573] Via DLC werkt de testprint (van eigenschappen printer) wel. Een afdruk via Kladblok en zo, mislukt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...