Ga naar inhoud

Wie heeft er een INTELLINET router en kan mij verder helpen


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een INTELLINET router type 520454 gekocht maar heb problemen bij de installatie. Je kunt bij deze router pas bij het setup menu komen als je bij de TCP/IP properties 'obtain an IP address' en 'obtain DNS server address' beide op automatically hebt gezet. Daarna moet je in je browser een default IP address ingeven waarna je in het setup program komt. Ik heb dat voorzover ik dat weet goed gedaan maar de browser geeft de bekende "niet te vinden" mededeling waardoor ik dus niet verder kom. Is er iemand die mij hierbij verder kan helpen. Voor alle duidelijkheid ik heb Chello via de kabel met een vast IP adres en MAC adres maar die kunnen pas in het setup menu ingegeven of gecloned worden.
Link naar reactie
[quote:c8442d8ff1="wilgen"]Ik heb een INTELLINET router type 520454 gekocht maar heb problemen bij de installatie. Je kunt bij deze router pas bij het setup menu komen als je bij de TCP/IP properties 'obtain an IP address' en 'obtain DNS server address' beide op automatically hebt gezet. Daarna moet je in je browser een default IP address ingeven waarna je in het setup program komt. Ik heb dat voorzover ik dat weet goed gedaan maar de browser geeft de bekende "niet te vinden" mededeling waardoor ik dus niet verder kom. Is er iemand die mij hierbij verder kan helpen. Voor alle duidelijkheid ik heb Chello via de kabel met een vast IP adres en MAC adres maar die kunnen pas in het setup menu ingegeven of gecloned worden.[/quote:c8442d8ff1] de meeste routers hebben een ingebouwde dhcp server. Waarschijnlijk heb je de router als volgt aangesloten utp van kabelmodem op WAN poort router UTP van netwerkkaart PC op poort 1 van de router. Prima. Wat wil de router nu doen een ip adres toewijzen. Maar jou PC's netwerkkaart heeft een vast ip adres nam. dat van chello. Gaat dus niet werken. Oplossing op je PC de Netwerkkaart op DHCP zetten, reboot, als alles goed is zal nu de PC netwerkkaart een IP nr gekregen hebben van de router. Cehck dit effe dmv winipcfg op te vragen en te kijken wat t ip adres is. Nu kan je als het goed is wel in de router komen. Door (is bij meeste routers zo, die van jou ken ik niet) in IE in de adres balk te typen: http://192.168.1.1 daarna wordt er om een wachtwoord/username gevraagd en kan je in de router om daar alles in te stellen. heb hier link van instellen "gemiddelde" SOHO router http://members.lycos.nl/planholdpos/trendnettw100brf104kabel.html
Link naar reactie
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik denk dat ik er met behulp van het antwoord van Crazy J uit moet komen maar ik ben bezig geweest om het DHCP protocol in te schakelen maar daarvoor heb ik te weinig kennis. Ik heb 2 netwerkkaarten een van UPC en een voor het netwerkje (Realtek) en wil eigenlijk de laatste voor de router gebruiken. Ipconfig geeft aan dat bij beide kaarten DHCP niet is ingeschakeld. Als ik nu nog zou weten hoe dat moet dan was ik een stuk verder. Kunnen jullie me verder helpen. een goed 2003 Wilgen
Link naar reactie
[quote:0b2fc625a0="wilgen"]Ik heb 2 netwerkkaarten een van UPC en een voor het netwerkje (Realtek) en wil eigenlijk de laatste voor de router gebruiken. Ipconfig geeft aan dat bij beide kaarten DHCP niet is ingeschakeld. [/quote:0b2fc625a0] zorg dat de UTP kabel van de router poort 1 in de realtek Netwerkkaart (NIC) zit uitgaande dat je winXP hebt, om een NIC op dhcp te zetten is niet moeilijk, standaard staat hij al zo. Ga naar configscherm - netwerkverbindingen - nu zie je als het goed is 2 LAN verbindingen staan - selecteer de realtek - rechtermuisknop - eigenschappen - gaan naar internetprotocol TCP/IP - eigenschappen - puntje op automatisch een ip adres laten toewijzen en automatisch een DNS........ ok klaar Reboot voor alle zekerheid effe en als het goed is heb je nu een IP ades v/d router gekregen op de realtek NIC suc6
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...