Ga naar inhoud

laptops op coax-netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb tot volle tevredenheid een netwerkje draaien met een oude 386-er op zolder, Freesco en een coax-netwerk. In het netwerk draaien twee (soms drie) PC's op Windows 98SE en/of XP. Nu wil ik daar twee laptops (Windows XP) op aansluiten. Daarvoor heb ik twee PCMCIA-kaartjes op de kop getikt (SMC Elite 8016C/PC), maar daar kan ik geen drivers voor vinden. Mijn vraag: heeft iemand de drivers daarvoor? (Volgens degene waar ik de kaartjes van gekregen heb zou het P&P zijn, Mooi niet dus.) Een andere oplossing is natuurlijk het Coax-netwerk te vervangen door UTP... Andrys
Link naar reactie
Das al een oude , ik geef je weinig hoop. Die kaart is al een jaar of 6 op de markt. Drivers voor Windows3.1 en win95 zijn er wel P&P wil zeggen dat de configuratie en detectie automatisch kan gaan Hier staan de drivers voor een 8016 ftp://ftp.pipeline.com.au/drivers/network/smc/SMC8016.ZIP je zou de 8022 driver pcmcia een kunnen halen bij smc en kijken of hier xp drivers voor zijn en werkt Peter
Link naar reactie
[quote:79dedd6d31="andrys"]Ik heb tot volle tevredenheid een netwerkje draaien met een oude 386-er op zolder, Freesco en een coax-netwerk. In het netwerk draaien twee (soms drie) PC's op Windows 98SE en/of XP. Nu wil ik daar twee laptops (Windows XP) op aansluiten. Daarvoor heb ik twee PCMCIA-kaartjes op de kop getikt (SMC Elite 8016C/PC), maar daar kan ik geen drivers voor vinden. Mijn vraag: heeft iemand de drivers daarvoor? (Volgens degene waar ik de kaartjes van gekregen heb zou het P&P zijn, Mooi niet dus.) Een andere oplossing is natuurlijk het Coax-netwerk te vervangen door UTP... Andrys[/quote:79dedd6d31]Ik had hem binnen een minuut gevonden met Google: http://www.driverguide.com/archives/archive5/1577.html Gebruik als username drivers en als wachtwoord all . Google is your best friend 8)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...