Ga naar inhoud

Ander protocol gebruiken in mijn "onveilig"netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een thuisnetwerk tussen een win98SE en XP, beide computers staan via een kabel/adsl router in verbinding met internet en met elkaar, bepaalde bestanden worden gedeelt zo ook printers, die op de XP aangesloten zijn. Ik gebruik momenteel het TCP/IP protocol met vaste IP adressen. De router heeft een hardware firewall, en ik gebruik zonealarm pro als software firewall op de XP, op de 98Se staat momenteel geen firewall Als ik een zgn poortscan doe bij broadbandsreport.com krijg ik als melding dat poort 80 open staat en onveilig is. Mijn vragen..... Kan ik voor mijn thuisnetwerkje een ander protocol (zoals IPX/SPX, netbios) gebruiken? en is dan de zaak weer wat veiliger? Zo ja hoe doe ik dat? Als ik het protocol op beide computers installeer naast het TCP/IP protocol, wordt hier dan automatisch gebruik van gemaakt? en hoe moet ik dit dan instellen op de XP prof en op win 98SE. Met vriendelijk groet F Wilms
Link naar reactie
Nee beslist geen virus of spyware, volgens norton en ad-aware. Heeft toch wel wat met de router te maken vermoed ik, wie weet daar meer van??, ik gebruik een svec- FD2161-A. router De remote management-UI bij firewall settings gebruikt poort 80, zou het hier aan liggen, ik had de poort instelling veranderd in 81 maar kon toen niet meer inloggen op de router en moest de hardware resetten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...