Ga naar inhoud

ADSL Netwerkje maken met 1 poorts router.


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ga ADSL Family van Zonnet bestellen. (34 euro p/m voor 512/128) IPV van het USB modem is het mogelijk om voor 60 euro een ethernet modem\router te krijgen. [url=http://www.lapwing.nl/producten/adsl_ethernetadslmodem_e.htm]Deze E-Tech[/url] Dus, van de splitter een telefoon kabeltje naar de modem\router. Op de modem\router wil ik dan een switch aansluiten om het internet vanaf alle pc's bereikbaar te maken, gewoon een simpele switch bij eynstein vandaan voor 35 euro oid. Die sluiten we dan aan met een standaard netwerk kabeltje. dus de modem\router komt op 1 poort van de switch en op de overige 4 poorten kan ik dan pc's aansluiten? hoe die router e.d. verder moet instellen staat op www.goednieuws.com/zonnet dus dat gaat wel lukken, ik vraag me alleen af of je zo een 1 poort router moet gebruiken. Iemand ervaring ermee?
Link naar reactie
[quote:145a4ac286="hjs"]dus de modem\router komt op 1 poort van de switch en op de overige 4 poorten kan ik dan pc's aansluiten?[/quote:145a4ac286] Als je dit met een 5-poort switch doet: ja. Tja, ligt er een beetje aan. Bij mij staat de modem in de meterkast. Daar had van mij ook een 1-poorts router/switch mogen staan. Als de prijs modem/router/switch okay is, dan zie ik geen problemen. Het is gewoon wat je wilt. Als de combinatie duurder is dan iets vergelijkbaars, tja, dan ligt het wat anders.
Link naar reactie
Ja, de prijs is de reden dat ik het zo wil doen. de 1 poorts router dacht ik te kunnen krijgen voor 60 euro bij lapwing en de 4 poorts variant voor 140 euro. Een losse switch erbij is maar 35 euro, dus dat is dan goedkoper. Nu beweerd Lapwing echter dat die 60 euro maar voor een paar mensen was met problemen. Dus ik zal wel meer moeten betalen. Dan zal de 4 poorts router\modem\switch wel voordeliger worden. Ga morgen maar ff bellen met lapwing hoe het nu exact met de prijs zit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...