Ga naar inhoud

Inrichtingsadvies voor: 8 PC's met onbeperkte software


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste techneuten, Wellicht een beetje een luxe-probleem, maar ik wil mijn LAN thuis (voor de zoveelste maal!) opnieuw inrichten. Heeft iemand goede adviezen wat op welke machine te zetten? Er zijn zoveel scenario's mogelijk. Hardware: - 2 laptops (P3/650) - 2 desktops (P3/650) - 1 desktop (P2/350) - 1 ML350-server (P3/550) - 2 desktops (P1/133) - Compaq DLT 15/30 tape-device - 100 Mb 8-ports switch, KVM 4-ports switch, - Chello kabelmodem - ISDN-aansluiting + ISDN-adapters Software: Veel Hoe is het nu: Kabelmodem naar P2/350 met 2x NIC en ISA-server. Vandaar uit naar 8-port switch waarop de overige machines kunnen/hangen. Ik overweeg deze config op een P1-pc te zetten. Toch weinig load, lijkt mij. Eens? Alles draait op W2K-server en/of W2K-prof en/of XP. Vragen: - waar zet ik DHCP op? - waar DNS? - waar WINS? - waar zet ik ISA op? - welke pc DC? - waar SQL? - waar IIS? - waar (evt.) Exchange? - welke maak ik Citrix-pc voor applicatie-publishing? - in welke de ISDN-adapter voor inbellen vanaf buiten? - welke pc certificat-server voor SSL? - waar de DLT-device op? - etc. etc. Wellicht zijn er mensen die wel een idee over het e.e.a. hebben of misschien een nuttige url.
Link naar reactie
w2k-server met AD op ML350, hierop: - DHCP - DNS - WINS - DC - SQL - certificat-server voor SSL - DLT-device w2k-server stand-alone P2/350 hierop: - ISA (AD-integrated) - ISDN-adapter voor inbellen - Chello Kabelmodem w2k-server stand-alone P1/133 - IIS - Exchange Zo heb ik het hier ook werken, maar er zijn zoveel andere mogelijkheden :-)
Link naar reactie
Hoeveel hits verwacht je per dag? Verder is Exchange inderdaad een zware applicatie, maar je kan natuurlijk altijd bij M$ kijken wat de minimale eisen zijn en dan er iets boven gaan zitten. Ik zou ze dan ook nooit allebei (IIS en Exchange) op dezelfde pc zetten. Verder zou ik de exchange-doos afvullen met geheugen. Ik heb zelf Sambar/PHP en Mysql draaien op een 133 met 96Mb geheugen. Verder draait daar backup-exec ook nog op. Verder zal ISA (indien deze ook als uitgaande caching gebruik) veel van de load van je webserver afnemen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...