Ga naar inhoud

inbellen op een win2k server


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben nu het volgende aan het proberen, namelijk of ik kan inbellen op mijn windows 2000 machine via het netwerk. Ik krijg alleen de volgende foutmelding: [b:ed6e523f25] Bezig met het controleren van netwerkprotocolen. TCP/IP CP heeft een fout 733 gerapporteerd: Deze computer en de externe computer hebben geen overeenstemming bereikt over PPP-besturingsprotocollen [/b:ed6e523f25] Weet iemand welke fout ik nu aan het maken ben.
Link naar reactie
Even kijken hoor. De foutmelding die je opgeeft is een 733-er: 733 The PPP control protocol for this network protocol is not available on the server. Vraagje. Je wilt inbellen (da's met een modem dacht ik) op een server via het netwerk (da's via een kabel of evt. via een draadloos netwerkje). Wat voor verbinding wil je precies maken, wat voor protocollen gebruik je momenteel? Ik vermoed dat je de server als ppp - dail-in server wil opzetten. Zoek hiervoor eventueel even op google: ppp server (evt. freeware erbij) en ja, er zijn natuurlijk ook heel goede linux servers.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...