Ga naar inhoud

Ernstige netwerk problemen


anoniem

Aanbevolen berichten

Aah, ik wordt echt hélemaal gek! :-? Ik heb hier twee computers staan, een P1-166mmx met Win98 en een P2-400 met WinME. Beide hebben één netwerkkaart (resp. Intel PRO/100 en Realtek RTL8139A). De P2-400 kan ik ook op een modem aansluiten via de netwerkkaart, deze communiceert met het Network TeleSystems P.P.P.o.E. Adapter (NTP3) protocol (standaard door Casema Wanadoo geïnstalleerd). Het Internet doet het perfect, zelfs als de P2 wordt aangesloten op een hub, die weer op een andere computer zit aangesloten, die weer met het zelfde protocol ook op Internet kan komen (dus een gedeelde internetverbinding). Nu is mijn probleem: als ik de P1 en de P2 met een gewone netwerkkabel met elkaar verbind (dus voor gewone netwerktoepassingen), kunnen ze elkaar maar niet vinden (de P2 zit dus niet meer aan het Internet of hub). Ik heb op beide PCs de volgens mij benodigde protocollen geïnstalleerd, namelijk NetBEUI, IPX/SPX en TCP/IP voor de netwerkkaarten, maar de P2 vindt niks in het Volledig Netwerk venster en de P1 wil helemaal niet inloggen. Beide zitten op hetzelfde domein MSHOME, hebben een unieke computernaam en de netwerkkaarten doen het. Het ligt ook niet aan de kabel tussen de computers, want ik heb het ook al geprobeerd met de kabel die naar het Internet gaat. Hij wil het maar niet doen, de Hulp functie van Windows biedt zoals gebruikelijk ook geen relaas (sorry, ik ben een beetje geïrriteerd), dus ik wend mij maar tot hier. Wie kan mij helpen, wat doe ik fout, aah! mvg Hans
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...