Ga naar inhoud

Netwerk met Router Vigor 2200E


anoniem

Aanbevolen berichten

Heb een netwerk met de Vigor 2200E en kabelinternet van Chello. 1 pc met XP Pro, 2 x pc met Win98SE. Internet is prima, maar netwerk gedeeltelijk. XP ziet beide 98 pc's. Eén 98 pc ziet zowel XP als andere 98 pc. Andere 98 PC ziet niet XP PC en wel de ander 98 PC. Ik snap echt niet hoe dit kan. Heeft het wel gedaan en maakte ook gebruik van netwerk printer. Printer zit op XP pc en die wordt nou juist niet gezien door de 98 pc die ook moet printen. Iemand een tip? Zover ik kan bekijken is alles goed ingesteld, kom er echt niet uit. Pingen gaat wel over en weer, dus.....wie weet raad?
Link naar reactie
Feest, wat een feest. Heb inmiddels de oplossing al ergens gelezen en uitgeprobeerd en alles is al voor elkaar. De werkgroep een andere naam gegeven op alle drie de computers en nu doet alles het perfect. Snap het niet.....had alle 3 MSHOME en nu veranderd naar THUIS en het draait als een trein. Zo simpel, maar misschien kan alsnog iemand mij uitleggen waarom dit nu wel gaat? :oops: :lol: :D
Link naar reactie
printers delen altijd verhaal apart, heb zelf momenteel geen printer meer gedeeld maar er een bijgekocht :wink: veel gehoorde oplossing bij problemen met printer in netwerk is printerdrivers op elke pc installeren en dan via eigenschappen het "netwerkpad" aangeven heb idd voor de werkgroep ook een andere naam gebruikt verder op iedere pc een "gedeelde map" gemaakt, ook al is hij leeg of het wat uitmaakt weet ik niet maar door de bank genomen werkt het goed
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...