Ga naar inhoud

Software om internet te delen


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik gebruik nu nog het standaard met WinXP meegeleverde programmatje om internet te delen voor een thuisnetwerk. Zijn er betere programma's bekent om het internet te delen voor twee pc's via de kabel. Het is geen probleem als de host altijd aan blijft staan, dus een router vind ik te duur om te gerbuiken, een software matige oplossing vind ik daarom handiger. Alleen de verbinding van twee MS pc's met een crosscable zorgt soms voor problemen, zoals met onbereikbaarheid van sites op de client en altijd opnieuw moeten opstarten om in het netwerk op genomen te worden en dergelijke Groeten ALEX
Link naar reactie
[quote:13c401e74a="Alex17"]. Het is geen probleem als de host altijd aan blijft staan, dus een router vind ik te duur om te gerbuiken, een software matige oplossing vind ik daarom handiger. Groeten ALEX[/quote:13c401e74a] Waarom te duur? De aanschaf kost een paar €uro's , maar het verbruik aan stroom weegt niet op tegen een PC die dag en nacht aan staat. Als je een router\switch koopt kan je onafhankelijk van elkaar toch het internet op. Zonder dat beide pc's aan moeten staan. Ook een voordeel is dat het delen super gemakkelijk gaat, software matige oplossingen willen wel eens problemen geven.
Link naar reactie
Rob, ben het niet met je eens dat een software matige router problemen geeft. Bij mij draait ie zeer stabiel. Kosten, ja dat is persoonlijk. Heeft ook te maken wat je met je interne LAN wil. Alleen om te internetten en verder stand alone werken ? Dan zou ik overwegen een hardwarematige router aan te schaffen. Gebruik je het netwerk ook als een netwerk dan is de softwarematige router het beste en goedkoopste (server moet toch aan staan) Bij mij thuis wordt alle data mbt school, werk, vereniging centraal op de server schijf (Ultra SCISI) opgeslagen, maakt niet uit welke PC je gebruikt. Daarom heb ik geen hardwarematige router gekocht. Ikzelff gebruik Winroute voor Internet delen. Collega heeft de poorten voor me dichtgespijkerd en volgens grc.com em dlsreports is mijn server pc een STEALTH machine. Ik heb dus geen aparte firewall, gebruik de beveiliging van winroute
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...