Ga naar inhoud

Netwerk via usb-hub


anoniem

Aanbevolen berichten

Ok, komt ie.. 1: Stel bij alle pc's verschillende computernamen in. 2: Zet alle pc's in dezelfde werkgroep. 3: Geef bij alle computers een netmask op (bv. 255.255.255.0) is genoeg. 4: geef alle pc's een ander ip adres(laat het wel een beetje overzichtelijk blijven)(10.0.10.1....10.0.10.2...10.0.10.3). 5: Bestands en printerdeling aanzetten op de computers waarvan je de bestanden wilt kunnen zien.(mappen delen)(printer delen) Dit zou genoeg moeten zijn. Je zou ook een dhcp server kunnen maken maar dat is wel wat lastiger en kost wat meer tijd om te snappen. :wink: Oh ja, geef ook even aan wat voor kabels je gebruikt(cross of straight).
Link naar reactie
[quote:787acbd4d5="Marcel v W"]Ok, komt ie.. 1: Stel bij alle pc's verschillende computernamen in. 2: Zet alle pc's in dezelfde werkgroep. 3: Geef bij alle computers een netmask op (bv. 255.255.255.0) is genoeg. 4: geef alle pc's een ander ip adres(laat het wel een beetje overzichtelijk blijven)(10.0.10.1....10.0.10.2...10.0.10.3). 5: Bestands en printerdeling aanzetten op de computers waarvan je de bestanden wilt kunnen zien.(mappen delen)(printer delen) Dit zou genoeg moeten zijn. Je zou ook een dhcp server kunnen maken maar dat is wel wat lastiger en kost wat meer tijd om te snappen. :wink: Oh ja, geef ook even aan wat voor kabels je gebruikt(cross of straight).[/quote:787acbd4d5] Ik denk dat je niet goed gelezen hebt. PLUCKK wil namelijk via USB een netwerkje opzetten. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit iets dergelijks gezien. Wel een USB databridge-kabel tussen twee PC's, maar ik betwijfel het of je daar via een USB-hub meerdere PC's bij kan betrekken.
Link naar reactie
Dom van mij, ik trap er telkens weer in. Een hub is gewooon een apparaat waarmee je meerdere apparaten aan kunt sluiten. Dit gebeurt mij zo vaak, alleen maar omdat ik vroeger dacht dat het alleen was voor netwerken. Terug naar de vraag. Ik denk dat het handigste is als jij (Pluckk) even op het forum vermeld om hoeveel pc's het gaat, wat je al hebt aan hardware voor een netwerk en ook vermeld wat je kennis van computers is (Niks, weinig, veel, heel veel...) dan is het namelijk makkelijker om te kijken tot hoever er iets uitgelegd moet worden. ps. Vergeet die usb hub maar dat bespaard je een hoop zorgen.
Link naar reactie
Dag mensen, Ten eerste bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen. Nadat ik enige tijd heb gezocht op internet en ook de antwoorden hier heb bekeken heb ik besloten om toch maar het USB-hubje terug te brengen. Ook ik had namelijk nog nooit gehoord dat dit mogelijk was maar was even bang dat ik zwaar op achterstand was geraakt in me toch al zo beperkte "netwerk" kennis. Naar mijn bescheiden mening heb ik nu wel voor de gemakkelijkste oplossing gekozen. Een switch en wat UTP kabel volgens mij moet het hiermee lukken. PLUCKK
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...