Ga naar inhoud

thuisnetwerkje en printer delen


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 pc's staan (een AMDAthlonXP2000 en een Pentium 1 233). Aan de Pentium 1 zit een Lexmark laserprinter. Ik internet via Chello, en mbv een Sitecom-router zitten beide pc's op internet. Dwz Chello-internet komt binnen op de WAN-ingang van de router, en de 2 pc's hangen met een UTP-kabel aan LAN 2 en 3. Dit werkt prima. Op de pentium is aangegeven dat de printer gedeeld moet worden. Op de AMD is ingesteld dat ie gebruik moet maken van de netwerkprinter. Na opnieuw opstarten worden op beide pc's de andere pc herkend, en op de AMD wordt inderdaad de netwerkprinter herkend. Ik heb voor beide pc's alleen maar printer delen aanstaan (neit bestand delen), omdat ik niet wil dat bestanden gedeeld worden..ivm het internet-netwerk.. Op beide printers draait een schone install. OS windows_me. De printerdrivers zijn alleen op de pentium geinstalleerd. Echter, Ik krijg de volgende melding wanneer ik vaanf de AMD de netwerkprinter probeer te gebruiken: kan pentium1 (da's de naam vd pc ) niet vinden. Sharename is niet opgegeven. Wat gaat er mis? Het moet toch mogelijk zijn om mbv een router, 2 pc's gebruik te maken van 1 printer? Groeten, Esther.
Link naar reactie
is de laser die aan die pentium hangt er eentje die je als netwerkprinter kan aanlsuiten ? (Er moet bij de aansluitingen een netwerkaansluiting zijn) Heeft ie die niet, dan moet pentium aanblijven. Ja, dan kan je printer aansluiten op je hub. Je hebt dan wel speciale software voor nodig (dacht jetdirect of zo en die zijn niet gratis)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...