Ga naar inhoud

ISDN / ADSL splitter


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo! Van mijn provider heb ik een Alcatel 510i router en een splitter ontvangen, teneinde een ADSL verbinding op te zetten. Maar helaas, wat ik ook doe, de lijn blijft "down", hoewel de lampjes op de 510i aangeven dat er synchronisatie is..... Nu begin ik mij af te vragen of ik de splitter wel goed geinstalleerd heb. Deze had namelijk twee schroefcontacten om met de 510i te verbinden. Maar deze heeft een soort telefoonkabeltje met VIER contacten op het stekkertje. Daarvan heb ik de twee genomen die normaal bij de telefoon ook gebruikt worden. De andere twee blijven onverbonden. Ondanks de goede synchronisatie begin ik mij af te vragen of ik de splitter wel goed heb aangesloten. Mijn provider vindt mijn vraag te ingewikkeld! Wie heeft hier ervaring mee??? Wanhopig, Ciao, Henk
Link naar reactie
Hallo Strik, Hartelijk dank voor je reactie. Deze versterkt mijn verdenking dat mijn IP inderdaad de ADSL niet geactiveerd heeft. Hoewel ze beweren van wel.... Het klopt toch dat, als beide lampjes op de 510i continu branden, er in elk geval synchronisatie is en de zaak dus met goede login en password zou moeten werken????? Ciao, Henk
Link naar reactie
Ik heb deze modem zelf niet. Ik heb de Alcatel Speedtouch Home, maar hierop zitten ook verscheindende leds, o.a. de synchronisatie, deze brande dus wel maar toch kon ik niet gebruik maken van het internet. Ik even gezocht op Internet en ben via www.speedtouchdsl.com, de volgende link tegengekomen. http://www.speedtouchdsl.com/pdf/510/st510_guide_en.pdf Dit is de userguide van de Speedtouch 510 en 510i, kijk vervolgens bij paragraaf 1.1 Get acquanted with the Speedtouch, hier staan een uitleg over welke leds moeten branden en bij welk process. Su6, mochten er nog problemen zijn, meld het maar.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...