Ga naar inhoud

Probleempje met win2k server en pro


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb gisteren ervoor gezorgd dat ik nu internet heb op mijn win2k servertje. Ik heb deze via een router doorgelust naar de server, waar nu 2 kaarten inzitten, deze kabels komen allemaal in de router terug, wat mij geen probleem lijkt. Als ik nu ping 10.68.0.50 (ip nummer van de 2de kaart in server) vanaf de win2k pro machine doe krijg ik gewoon antwoord. Maar als ik nu kijk in mijn netwerkomgeving, of ik tik in mijn verkenner dit nummer in \\10.68.0.50, dan krijg ik een melding dat deze niet bestaat. mijn opbouw is zo: Win2k server met 2 netwerkkaarten, een voor internet verbinding van chello (deze krijgt natuurlijk een ip nummer van de DHCP van hun) en de 2de kaart met bovengenoemde nummer. Win2k Pro met 1 netwerkkaart met 10.68.0.2. Ik heb op de server de DNS en DHCP service uitgeschakeld, hierop allen nog AD. Vanaf mijn win2k pro machine log ik wel aan op een domein. Mocht men dit verhaal begrijpen en weten wat ik verkeerd gedaan heb, please tell me. :lol:
Link naar reactie
ik snap jouw opstelling even niet. Als je een router hebt hoef je toch geen twee netwerkkaarten in je server te hebben. Chello komt dan binnen op router en vanaf de router middels een switch / hub (ingebouwd?) een UTP naar de server en ook één naar die andere pc. Als je twee kaarten in je server hebt doe je dat normaal gesproken alleen om internet softwarematig te routeren over je netwerk. En aangezien je al een hardwarematige router hebt is dat dus niet nodig. Suc6
Link naar reactie
Ik ben bij deze opstelling nog een ding vergeten te vermelden. Mijn kabel komt binnen beneden in de woonkamer. De kabel van de modem loopt naar boven naar de router, deze is dus doorgelust naar de server op zolder, daarna gaat er een kabel terug naar beneden, naar de client, dit lijkt onlogisch, maar ik kan het niet op een andere manier plaatsen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...