Ga naar inhoud

Laptop koppelen aan client in netwerk???????????


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met de internetverbinding voor mijn laptop. Situatie is als volgt: 1 server en 3 pc's draaien thuis in een netwerk, met hub. server en 1 client hebben w2k; 2 clients draaien op wxp. loopt prima, zien elkaar en ieder kan op internet. Nu wil ik aan 1 client mijn laptop kunnen koppelen. Koppelen aan de hub gaat niet (niet praktisch, afstand te groot, wil koppelen aan die ene pc). Via een crosscable kan ik verbinding maken, pc en laptop zien elkaar en kunnen bestanden uitwisselen. Het probleem is de internetverbinding. De netwerkkaart in de pc is ingesteld voor het automatisch verkrijgen van een tcp / ip adres via de dhcp-server. Als ik de instelling van de kaart wijzig in "delen voor internetverbinding inschakelen" ben ik de verbinding met de server kwijt. De server geeft dan aan dat er een conflict is van ip-adressen. Ik ben geen newbie mbt netwerken, maar zeker ook niet zeer gevorderd. Hoe kan ik dit oplossen?
Link naar reactie
ik zou toch overschakelen naar vaste-ip adressen, is veel overzichterlijker in zo'n 'klein' netwerk. Verder is het zo dat je op de laptop en de pc waaraan hij hangt software moete laden om het internet verkeer te kunnen regelen, deze software is niets meer dan een regelaar tussen twee netwerkkaarten in die ene pc. Sygate en Winroute zijn hier voorbeelden van. ( = wel payware ) Als je de pc niet gebruikt tijdens het gebruik van de laptop is FreeSCO een goede kandidaat, een linux versie die kan draaien vanaf een floppy. Het kan ook overigens zo zijn dat je te snel kijkt, het duurt even voordat een nieuw aangesloten client te zien is op je netwerk. Overweeg ook een extra hubje, hoeft die ene pc niet altijd aan te staan ...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...