Ga naar inhoud

netwerkkabel


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik maak gebruik van kabelinternet: de kabelmodem is verbonden met de hoofdpc via een gewone netwerkkabel. Nu moet ik om een vpn verbinding te maken met een laptop deze kabel afkoppelen op de hoofdpc :o en dan op de laptop aansluiten. Hiervoor is het nodig om de kabel te verlengen, ik heb daarom een extra losse netwerkkabel gekocht en een "minihubje" ( een doosje waar je aan elke kant een netwerkkabel kan inpluggen =)om de netwerkkabel te verlengen, dit werkt perfect. Echter wanneer ik de kabel van mijn thuisnetwerk (=een gecrosste netwerkkabel) op dezelfde manier wil verlengen met een losse gecrosste netwerkkabel met hetzelfde hulpstukje dan werkt dit niet. Heeft iemand hier een verklaring voor?
Link naar reactie
als je bedoelt een hub tussen de internet aansluiting en de computers gaat dat ook niet werken. Een hub heeft te weinig elektronica aanboord om dit aan te kunnen. Wat je dan nodig hebt is een 'router' , is niets meer dan een kastje met twee netwerk kaarten ( en nog wat andere logica zoals een firewall ). Dit ding is in staat het internet verkeer zo te routeren dat de aanvraag van de laptop ook daarop terugkomt. Let wel op dat kabelmaatschappijen een combinatie maken van het hardware adres van je modem en je netwerk kaart om je toegang te geven op hun netwerk. De meeste routers hebben een mogelijkheid het adres over te nemen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...