Ga naar inhoud

HELP!!!!!!!!!!!! sitecom router wil niet


anoniem

Aanbevolen berichten

:( :-? [u:8d72245055]wie kan mij helpen een sitecom router DC202 aan internet te krijgen????? de gebruiksaanwijzing heb ik letterlijk opgevolgd maar ik weet na 12uur proberen niet meer hoe of wat 2x pc's met windows XP Prof(1x athlon 2000/1x celeron 1ghz) kabel aansluiting(chello) kan het soms nog aan de kabel van en naar de router liggen???op de abel staat: "e'quip ftp enhanced cat.5 patch iso/iec 11801 & en50173 & Tia/EiA 568A 3P VERIFIED FOR GIGABIT ETHERNET" HOE ZIT HET MET HET IP-ADRES VAN DE ROUTER ?? EN AL DIE ANDERE KRETEN VAST BEDANKT[/u:8d72245055]
Link naar reactie
Zonder de Sitecom router werkt het netwerk wel? ALs dat niet zo is, zou ik daar maar eerst eens in gaan verdiepen, anders wordt het teveel tegelijk. Chello laat op zich vrij makkelijk configureren. Als het een 3Com PCI kaart is, dan is het waarschijnlijk eeen 3C900 (zo'n kaartje kreeg ik tenminste toendertijd). Zelf heb ik een Sitecom DC201. Ik weet niet precies wat de verschillen zijn? De chello netwerkkabel gaat uiteindelijk in de WAN poort. Aan de ledjes kun je vervolgens zien of de kabel/kaart en zo goed functioneren. Grootste probleem met chello is de kaart id (fysiek adres, iets van a1-b2-c3-cd-4c-33). Die id moet je of instellen op de router of chello moet je router eerst herkenen. De rest zou automatisch gevonden kunnen worden.
Link naar reactie
ja dat is het em nou juist mijn netwerk is ook niet 100% gelukt (werkte 1 dag en daarna nooit meer goed gekregen) ondanks windows xp en zelfs niet met sygate homenetwerk progjs de lampjes doen het vlgns de gebruiksaanwijzing alleen elke keer krijg ikdie f :evil: pagina met "pagina kan niet weergegeven worden" dus hoe ik jet ook probeer zelfs het opstarten van in installatie lukt me nu niet meer zodat ik het mac adres in kan vullen
Link naar reactie
[quote:e2fa79f587="rangie"]ondanks windows xp en zelfs niet met sygate homenetwerk progjs[/quote:e2fa79f587] Tja die laatste programma's moet je in de beginfase sowieso niet gebruiken, die maken het onnodig complex. En Sygate vind ik toch maar zozo, zeker wat betreft het verwijderen ervan. Ik hoop voor je dat je al deze software effectief hebt verwijderd. Probeer indien nodig systeem herstel daarvoor te gebruiken. Het is er eigenlijk voor bedoeld om dit soort problemen op te lossen. Kijk wat je volgens mij het beste kan doen is de netwerk onderdeel (volledig) te verwijderen, systeem te herstarten en daarna weer toe te voegen. Als de kaart goed wordt herkend, als het chello modem rechtstreeks met de chello kaart wordt verbonden (en het MAC adres nog bij UPC geregistreerd staat), vindt WIndows XP uiteindelijk zelf zijn weg. Zo zit chello nou eenmaal in elkaar. Er zijn nagenoeg geen handmatige instellingen nodig, maar het mag natuurlijk wel. Daarna komt internet delen en je netwerk wel weer aan bod, maarre doe nou niet alles tegelijk! Ik zie dat wel vaker, dat is doodzonde van de tijd.
Link naar reactie
Misschien een rare vraag, ik heb namelijk ook een sitecom router, en al vele mensen op mijn werk geholpen met ze in te stellen. Als je nou via je browser connect met je router (http://192.168.0.1) en daar (meestal) rechts bovenin op SETUP drukt, en dan "de wizard" volgd. Wat ook heel belangrijk is: bij een netwerk van 2 ethernetkaartjes heb je een Twisted UTP cable, met een router moet je dus wel een straight UTP cable hebben. Dit kan je als volgt uittesten([i:276c78b3ff]werkt alleen als je ook een switch onboard hebt[/i:276c78b3ff]): achterop je Router heb je een knop zitten genaamd uplink / Normal, als je nou je huidige computer verbind met Lan 1 poort en vervolgens het knopje INDRUKT, en je hebt internet, dan gebruik je een Twisted UTP cable, vervang die cable dan met een straight (niet getwist) UTP cable en je zit helemaal goed.
Link naar reactie
[quote:9c1eea5df4="rangie"]leonardus, het probleem is dat ik geen conatct krijg met m'n router als ik dat adres intyp. ik krijg allen maar die bekende f :evil: tekst dat de pagina niet weergegeven ka worden[/quote:9c1eea5df4] Dan kan het een slecht contact zijn. Kijk als het gewerkt heeft, dan is in principe de kabel okay. Maar zelf heb ik ook een USB-ethernet dapter waarin 1 v.d. netwerkkabels niet goed contact maakt. Uiteraard net de kabel die ik graag wil gebruiken. Een andere (kortere) kabel werkt wel okay. Nou is het echte verschil dat die andere kabel ISDN connectors heeft die er toch een fractie anders uitzien dat de connectors die op de andere kabel zitten. Als ik de kabel strak in de connector duw, dan werkt de boel wel. Dus ik moet die kabel gewoon vervangen voor een betere. Misschien heb je iets vergelijkbaars. En dat verhaal van straight en twisted dat snap ik overigens niet zo. Volgens mij gaat het over gewoon en crossed, maar dat terzijde.
Link naar reactie
dat wil ik wel ten 1e de instellingen 2e een verkeerde kabel(twisted ipv straight) die heb ik omgewisseld en nu is het goed maar vanochtend lag ik er weer uit(nadat ik gisteravond internet werkend had afgesloten) en na veel gepruts toto het opnieuw installeren van het chellomodem met serienr etc doet alles het nu weer maar het heeft me een flinke bak tijd gekost(gelukkig ishet herstvakantie en slecht weer. frank
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...