Ga naar inhoud

Of Internet, Of Thuisnetwerk maar niet samen.


anoniem

Aanbevolen berichten

Draai al tijden met W98SE met een Realtek RTL 8029(AS)PCI Ethernet NIC kaart op een @Home abb. Nu wilde ik een simpel netwerkje aanleggen met zoonlief. Ook op zijn pc W98SE geinstalleerd. 2 identiek netwerkkaarten Unex ND01X Family PCI Adapter gekocht, geinstalleerd en het netwerkje werkt perfect. Het thuisnetwerk draait op Netbeui. Maar mijn internetverbinding met @Home is weg en krijg ik met geen mogelijkheid meer terug. Terwijl ik daar niets aan veranderd heb. Installeer ik alles,dus na formateren van C, weer opnieuw behalve mijn Unex kaart dan doet @Home het weer prima. Wie helpt me uit de brand? Frank
Link naar reactie
Denk dat Netbeui de boosdoener is. Ik heb geen ervaring met @home maar ik ga uit van een ADSL met kabelmodem netwerk internet -verbinding. Eerst @home installeren. Daarna thuisnetwerkkaart server PC (die aan het net hangt) hard IP adres 192.168.0.1 geven bij TCP/IP eigenschappen van je thuisnetwerkkaart, geen WINS en geen DNS. 2de PC idem maar IP wordt 192.168.0.2 Hoe je internet delen voor elkaar krijgt in Win 98 SE weet ik niet maar bovenstaande heeft als groot voordeel dat niet steeds eerst de server opgestart moet zijn om je netwerk te gebruiken. Als deze later opstart werkt alles normaal. Indien je mappen gaat delen met een permanente internet verbinding let op je wachtwoorden of gebruik een firewall bijv Zonealarm Hans
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...