Ga naar inhoud

EDIMAX 6104 chello internet delen


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb veel gelezen maar toch geen werkbare oplossing gevonden. Daarom deze vraag: Kan iemand mij redelijk stap voor stap uitleggen om chelo te delen met edimax 6104 router. Gewoon macadres klonen en dhcp instellen werkt dus niet. Ik het iets gelezen over: **** Extra: Chello en routers Over het werken met een router met een Chello verbinding kunnen we je het volgende zeggen: op zich kan elke router gebruikt worden, mits hij de juiste functies ondersteunt. Deze functies zijn: Telnet access Remote IP lease control IP packet forwarding Om alles goed te snappen eerst eens hoe iemand bij chello een verbinding krijgt. ...... Wat je kunt doen is het volgende. Je hangt een computer en de modem aan de router en met IP packet forwarding kun je gewoon op de computer de procedure doorlopen, alsof de computer zelf dat IP adres heeft. Zo gauw de router een 10.63.*.* of 10.194.*.* IP adres krijgt, moet je dus de provisioning procedure doorlopen. Omdat het provisioning systeem het MAC ... ****** Maar nu snap ik nog niet hoe ik het in de EDIMAX 6104 moet invullen. Hier is de link naar edimax 6104http://www.edimax.com/Product/IAS/BR600x/BR6104_E.htm Ik heb dus echt veel doorgelezen en doorgezocht dus aub een klein beetje hulp. Dus ik snap de standaard werking van de router. Ik heb werkend meerder keren deze router oa met kabelfoon aangesloten maar krijg het NIET werkend met chello. Heeft iemand de TRUUK of snapt iemand hoe dat zit met die IP packet forwarding?
Link naar reactie
  • 5 weken later...
1. zorg dat je da laatste software van edimax hebt (Runtime Code Version: 0.57WD (Aug 14 2002 22:31:47) 2. plaats de edimax tussen kabelmodem en pc 3. zorg dat je het macadres van de huidige netrwerkkaart hebt (via winipcfg en noteer adapteradres dit is het macadres) 3. zorg dat je naar de edimax kan pingen met 192.168.2.1 open ie van ms of een andere browser, en tik in 192.168.2.1 4. ganaar general setup, volg stap voor stap deze settings (lees boekje) 5. bij dynamic ip select more configuration tik het mac adres in de vakjes en klik op clone mac adres alle overige instellingen zijn goed in te stellen volgens infprmatie van het boekje en de helpteksten. succes :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...