Ga naar inhoud

client met win xp kan niet online met freesco server....HELP


anoniem

Aanbevolen berichten

hoi allemaal, ik woon in een studentenhuis, waar ik een freesco server heb geinstalleerd. Met win 2000 is er geen enkel probleem en iedereen kan online en netwerk werkt prima. Ik wil graag win xp, maar na de installatie krijg ik geen verbinding meer met internet. Als ik "automatisch ip adres enz." instel, doet hij het heel eventjes, maar valt dan weg. Handmatig de instellingen invoeren werkt helemaal niet. Ik snap er niks van. Dit zijn de gegevens die ik normaal (bij win 2000) invoer: ip adres: 192.168.0.6 subnet mast: 255.255.255.0 default gateway: 192.168.0.0 dns: 126.125.36.10 129.125.4.6 please help alvast bedankt
Link naar reactie
Die default gateway klopt niet. Als je een subnetmask hebt van 255.255.255.0, betekent het IP-adres 192.168.0.0 een aanduiding van het netwerk. Dit IP-adres kan dus niet voor een device gebruikt worden. Met bovengenoemd subnetmask heb je 256 IP-adressen in een range. Het eerste en laatste IP-adres van een range (ander woord voor range in deze is een netwerk), dus x.x.x.0 en x.x.x.255, zijn respectievelijk het netwerk-adres en het broadcast-adres.
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...