Ga naar inhoud

ADSL+Ethernetkaart


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een raar probleem! Op mijn computer draait Windows98SE, 3com ethernetkaart PCI(3c905B-TX), speedtouch ethernet510-modem, VPN-netwerk is geactiveerd. De TCP/IP instellingen staan goed (10.0.0.150 / 255.255.255.0); kaart ingesteld op 10Mbit/s. Maar als ik via de ADSL-CD de setup draai, kan het modem (die ik middels kabel direct aan PC koppel)niet gevonden worden en via MXdiag wordt dan de foutmelding gegeven: 'run-time error 10047 address family is not supported'. Ik heb al diverse opties uitgeprobeerd: 3com-kaart opnieuw installeren; nieuwste drivers; TCP/IP wijzigen; tot nu tot nog niets! Het onderling uitwisselen van bestanden met andere computer of spelletjes spelen is wel met de kaart via kabelverbinding mogelijk! Wie kan mij helpen om wel te kunnen communiceren met het modem en dus ADSL! Graag tips!!
Link naar reactie
Branden op het modem alle lampjes groen? Ook die van het netwerk?? Is dat niet het geval dan moet je eerst de bekabeling controleren, wel kun je wanneer het @ lampje oranje is met het modem communiceren. Kun je het modem pingen? (MS-Dosprompt > ping 10.0.0.138 waarschijnlijk) Kijk [url=http://www.speedtouch.com/download510.htm] hier [/url] eens voor de uitgebereide gebruiksaanwijzing van het modem. Succes
Link naar reactie
Alle lampjes branden groen zeg je, kijk eens of je een firewall hebt draaien, zet die dan uit, of controleer of je netwerkkaart goed is geinstalleerd. Lees de gebruiksaanwijzign die op de CD staat: "F:\Handleidingen\Adsl van KPN Telecom 510 manual.pdf", en "F:\Handleidingen\User's Guide_nl.pdf" Daar staat uitgebreid omschreven hoe te handelen. Succes.
Link naar reactie
Het probleem is uiteindelijk opgelost! Wel op een rare manier. PCI-netwerkkaart verwijderd,een oude ISA-netwerkkaart toegevoegd/geinstalleerd om te proberen hierdoor contact te krijgen. Aangepaste TCP/IP-instellingen werden niet geaccpeteerd; dus lukte niet. Daarna weer de PCI-kaart als 2e netwerkkaart geinstalleerd en zowaar geen foutmelding en dus contact met modem. Het probleem is wel opgelost, maar de wijze waarop vind ik nog steeds vreemd! Bedankt toch ook voor de tips!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...