Ga naar inhoud

meerdere netwerkkaarten


anoniem

Aanbevolen berichten

Zoals crazy J zei, moet je de computer naam aanpassen. Op het genoemde scherm kan je de groepnaam en de computernaam invullen (en ook nog iets vertellen over je computer). De computernaam (bijvoorbeeld "PC1" of "PC2") moet per computer verschillen, voor de groepsnaam vul je op beide computers hetzelfde in (bijvoorbeeld "WERKGROEP"). De gebruikersnaam is dus weer wat anders, die mag op beide computers eventueel wel hetzelfde zijn (bijvoorbeeld "ikke"). Tja, wat een namen zeg ... Als het niet werkt, is het handig te vertellen wat je hebt ingevuld. Misschien zien we dan wat er misgaat. Anders blijft het toch een beetje gissen.
Link naar reactie
Wanneer ik alleen de PC heb draaien met de twee netwerkkaarten, dus zonder andere PC's, krijg ik al 2x de melding "De gekozen computernaam is dezelfde als een computernaam op het netwerk. U wijzigt ... op het tabblad identificatie te klikken". Dit laatste heb ik gedaan. Door de twee netwerkkaarten lijkt het erop dat de thuiscomp twee PC's denkt te zien..... Verdere specs op thuis pc: Computernaam bij identificatie: HJR home, Werkgroep : Home. 2 netwerkkaarten D-Link, 3com 3com voor de ADSL verbinding IP 10.0.0.150 d-link voor andere PC's IP 192.168.0.1 Client voor Windows netwerken ingeschakeld TCP/IP verbonden met de netwerkkaarten NetBeui verbonden met de netwerkkaarten Verdere suggesties?
Link naar reactie
Hoe heb je de netwerkkabels lopen? Toch niet allebei via dezelfde (router/)switch of hub? Dan kan het namelijk zijn dat je ene kaart de andere ziet en andersom. De kabel van je ADSL dus rechtstreeks in de netwerkkaart. De kabel van de laptop direkt in de switch/hub en de kabel van het eigen netwerk ook direkt in de switch/hub. Als je een gecombineerde router/switch gebruikt, hoef je maar 1 netwerkkaart aan te sluiten. De tweede kan je wel gebruiken om te koppelen aan de laptop, maar dat moet dan wel een cross-kabel zijn.
Link naar reactie
Ik heb nu uitgebredi lopen testen met een crossover patch kabel. Indien de crosskabel niet via de router loopt (is een oud ding, komt uit een netwerk kast, werkt wel, maar ik weet de specs niet) dus ditect van netwerk kaart tot netwerk kaart is er na enige tijd een verbinding op 100 mb (!). Ik zal nog verder experimenteren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...