Ga naar inhoud

Kan geen files delen (netwerk met Router)


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, ik heb net een netwerk aangelegd in ons studenten huis. Het netwerk ziet er als volgt uit. Na de modem komt een router daarna een acht poorts switch waar 6 computers aangesloten zitten. We hebben nu allemaal verbinding met het internet. Als werkgroep hebben we de naam van ons studentenhuis ingevult en als computernaam hebben we onze eigen namen ingevult. Het probleem is nu dat we geen bestanden en printers kunnen delen. ( zonder router en dus drie computernamen van @home was dit geen probleem.) Ik heb al geprobeert om als gateway 192.168.1.1 (router), en als IP-adress 192.168.1.2 in te vullen. Maar dan heb ik geen verbinding meer met het internet. Wie kan mij helpen, alvast bedankt, Tinus
Link naar reactie
Kan je de IP instellingen van de 6 PC's geven? Vergeet daarbij niet de Gateway en DNS instellingen. Kan je ook aangeven of je met het commando ping <ip-adres> een antwoord krijgt van de PC van een collega-student? Bij het uitproberen van de statische IP-adressen, heb je dan wel een niet gebruikt adres geprobeerd? Of was 192.168.0.1 misschien al bezet door een collega? Kan je vanaf je PC wel de router pingen met het commando ping 192.168.0.1? Welk besturingssysteem gebruiken jullie? Welk type router heb je? Je zegt dat het wel werkt zonder de router. Gebruik je dan ook de switch? De antwoorden op deze vragen kunnen bijdragen aan het zoeken naar een oplossing voor je probleem.
Link naar reactie
Bedankt, ik ben er al uit gekomen. Maar ben achter een een ander probleem gekomen. Nadat we allemaal blij waren dat werkte kwam er iemand naar me toe die me vertelde dat hij geen bestanden kan verzenden via MSN. Nu heb ik hier en daar wat gevonden over geblokkeerde poorten maar ben er nog niet helemaal uit. Je zou mee heel blij maken als je hier een antwoord op hebt. Alvast bedank tTnus
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...